• Ebbz

Född i vecka 32...

Nyfiken... Min svägerska fick nyss en liten pojke i vecka 32. När fick ni lämna sjukhuset med era för tidigt födda?

Nyfiken...

• Svar på tråden Född i vecka 32...
  • Luz

Min äldsta tjej föddes i v 32 och vi var kvar på sjukhuset i 15 dagar.

• ulrikahö

Mina enäggstjejer kom med planerat snitt i v.32+1. De låg på neo i 4 v och sen hade vi hemsjukvård ca lika lång tid. Ketym är då de föds i den veckan att ligga ca 3-4 veckor på neo. Kanske inte för att det är något fel på dem lr att de är sjuka utan för att de ska "växa till sig". Våra tjejer var aldrig sjuka men behövde den tiden där och det kändes tryggt! Lycka till med svägeskan och de små tu!

• Staxson

Min lill tjej föddes i v 32+5 och vi var på sjukhuset i ca 1mån innan vi blev utskriva och fick åka hem. Min lilla mådde också bra och behövde "bara växa till sig" innan hemgång!

• Camilla01

Min flicka föddes i v 32+5 och blev utskriven efter 9 dagar. Behövde bara sola lite och lära sig amma.

• Isel

Vår son föddes i v 31+5. Vi låg 24 dagar på neo och hade sedan hemsjukvård i en vecka.

• Pormoicheia

Sonen födder i v. 32+5 och vi fick stanna kvar i 3 veckor.

Vi fick vara kvar främst för att sonen var hemskt dålig i lungorna samt av de vanliga orsakerna (tillväxt, hålla kroppsvärmen samt komma igång med amningen).

Ingen hemvård fick vi då sonen inte ansågs behöva det när han väl tillfrisknat från infektionen han hade och för att han åt jättebra.
    Men däremot täta kollar på bvc med vägning för att säkerställa att han gick upp som han skulle.

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Jojo7777

Vår lilla tjej föddes i vecka 32 (31+5), och fick ligga på sjukhuset i exakt 3 veckor, för att växa till sig, klara av att hålla värmen själv, och påbörja att lära sig amma. När vi kom hem med henne hade vi hemvård i ytterligare 4 veckor eftersom hon fortfarande fick mat via sonden samidigt som vi kämpade med att hon skulle orka amma fullt ut.
    När sonden togs bort var vi oroliga att hon skulle gå ner i vikt och inte orka amma, men det blev tvärtom! Hon orkade amma mer eftersom sonden var i vägen och det bildades så mycket slem i näsan, som nu försvann och gjorde det lättare för henne att amma.

• Tobben

Vår kille föddes 31+5 och vi låg på noe i exakt en månad och hade sedan hemsjukvård i tre veckor.

• 20110426

Födde min son i v.32+5 och fick ligga kvar på neo i precis en månad. Mer att läsa finns på min hemsida
    http://hem3.passagen.se/p5033

Var med människor som GER energi, inte TAR energi annars får du soppatorsk i själen.
Svar på tråden Född i vecka 32...