Saramara skrev 2015-04-01 19:03:26 följande:
Hej,
Min gynekolog misstänker att jag ev kan ha endometrios i ändtarmen. Vilka symptom har ni haft?
Jag har förutom konstant mensvärk och lite annat en extrem värk vid analöppningen och det är som ett tryck och en svidande känsla. Svårt att sitta när det är som värst eftersom värken även går ut mot skinkorna och ner på baksidan sv låren. Jag har varit dålig till och från i 10 år snart och de har aldrig hittat något fel på mig. Alla min provsvar har varit bra. Så...jag vet inte om jag tror på att det kan vara endometrios då jag inte har sån otrolig mensvärk som de flesta verkar ha. Har ni en sån mensvärk att ni knappt kan gå och spyr eller är det andra symptom ni har?
Jag blöder från ändtarmen vid mens samt har enorma smärtor. Mitt sitter längre in. Blir väldigt dålig i magen då. Har även börjat få problem med urinblåsan och blöder därifrån också. Har ont i hela bäckenet och det strålar ner i benen. Kan knappt sitta ibland utan att ha en värmedyna.
Min läkare trodde först det var hemorrojder men de sitter oftast vid analöppningen om de gör ont. Men de hittade inga. Det kan ge värk, svida och klia då.
För tillfället har jag fått ta morfin vid mens. Men har börjat med en hormonspray nu så ska slippa mensen på ett tag.
Ett tips är att testa att gå till olika läkare tills du hittar någon som lyssnar på dig.