• Skrippo

Gravid med IVF och brunaktig flytning?

Hej på er.

Har haft en jobbig start på dagen.Är i V 7 ( 6+3)
    Vaknade vid åtta och hade en brunaktig flytning, väldigt lite och inget färskt blod. Fick panik!
    Men vi ringde sjukhuset i närheten och fick komma in på förlossningen. Efter en stund kom en läkare och kollade med VUL. Har var lite svår att förstå...
    Men allt såg bra ut och graviditeten var normal. Han sa att han såg pulsen. Själv tyckte jag allt var svårt att se. Men han sa att den lilla flytningen var ofarlig iaf.
    Är helt slut...
    Var lite molvärk i livmodern nu med.
    Någon annan som upplevt detta? Hur länge har det hållit i sig? Värk i livmodern?

• Svar på tråden Gravid med IVF och brunaktig flytning?
  • Bispan

Jag upplever samma sak sedan igår kväll. Jag är dock i v. 6+1. Ultraljudsmaskinen var jättedålig så läkaren kunde inte lova att hon såg något foster trots att hon tyckte det "blinkade till" ibland.

Jag åkte in på grund av att jag har ont i området runt ena äggstocken och trodde det kunde vara ett utomkveds.

Det är i alla fall inte utomkveds men vi vet heller inte säkert om det är en bra graviditet. Ska tillbaka på fredag igen för att kolla.

Drygt..

• Skrippo
    Bispan skrev 2008-10-18 15:16:10 följande:
    Jag upplever samma sak sedan igår kväll. Jag är dock i v. 6+1. Ultraljudsmaskinen var jättedålig så läkaren kunde inte lova att hon såg något foster trots att hon tyckte det "blinkade till" ibland. Jag åkte in på grund av att jag har ont i området runt ena äggstocken och trodde det kunde vara ett utomkveds. Det är i alla fall inte utomkveds men vi vet heller inte säkert om det är en bra graviditet. Ska tillbaka på fredag igen för att kolla. Drygt..
    Ja visst är det jobbigt.
    Hos mig såg man hinnsäcken, fostret och moderkakan. Och läkaren sa han såg pulsen. Men jag såg knappt på skärmen han hade den vänd mot sig...
    Jag har 2 veckor till nästa VUL...

Lycka till
  • lia29

Hej!
    Jag hade bruna flytningar i början av min grav med dottern för 5 år sen. Det var inte en IVF grav. men det var ingen fara alls - det gick bra. Var runt v 7-8 under ett par dagar. Hade det även runt v 19-20.

Jag fick ett mf efter det men då kom det klarrött blod.

Nu är jag gravid med IVF fick bruna flytningar för drygt 2 veckor sen i v 32 - då visade det sig att jag var öppen redan och att det troligen gjort att jag fick bruna flytningar.
    Men summa summarum så är min erfarenhet att så länge det bara är brunt (gammalt blod) är det ingen fara - värre om det är färskt blod. Lycka till

• lella77

jag fick också en liten blödning/rosa flytning när jag väntade sonen men allt gick bra. Kunde bero på att vi satte in två ägg och bara ett stannade kvar

• epa77

Jag fick en brunaktig blödning när jag slutade med mina vaggisar.

• Skrippo
    epa77 skrev 2008-10-19 09:13:08 följande:
    Jag fick en brunaktig blödning när jag slutade med mina vaggisar.
    Fast min flytning kom inte förrän en vecka efetr jag slutat med vaggisrana. När kom din?
  • Dimitra

Ca 25-30 %, har jag för mig, blöder i tidiga graviditeten utan att nått är onormalt. De flesta blödningarna kommer inte ens från livmodern utan från tappen eller slidväggen.

Håller tummarna för er tjejer

Wikimoderator is a very rare female first name.
  • Skrippo
    Dimitra skrev 2008-10-19 12:32:16 följande:
    Ca 25-30 %, har jag för mig, blöder i tidiga graviditeten utan att nått är onormalt. De flesta blödningarna kommer inte ens från livmodern utan från tappen eller slidväggen.Håller tummarna för er tjejer
    Tack!
    Är bara så himla nervös...
  • Dimitra
    Skrippo skrev 2008-10-19 12:33:02 följande:
    Tack!
    Är bara så himla nervös...
    Visst blir man. Sliter sitt hår och kan bara se de svarta MF-trådarna, eller hur.
    Wikimoderator is a very rare female first name.
  • Skrippo
    Dimitra skrev 2008-10-19 12:36:20 följande:
    Visst blir man. Sliter sitt hår och kan bara se de svarta MF-trådarna, eller hur.
    JA det är lättare att se allt negativt. Man vill ju så gärna det ska gå bra. Super jobbigt
  • sira

Hej!
    Jag har gjort FET och när jag var gravid med min dotter hade jag bruna flytningar lite varannan dag fram till v.11 sen slutade de komma. Kom tom klar rött blod några gånger, vart så klart jätte nervös och kunde inte slappna av fören efter v. 12...
    Men allting gick jätte bra och har nu en underbar dotter!
    Så bruna flytningar behöver inte betyda mf!
    Lycka till!

• Skrippo
    sira skrev 2008-10-19 13:32:50 följande:
    Hej!Jag har gjort FET och när jag var gravid med min dotter hade jag bruna flytningar lite varannan dag fram till v.11 sen slutade de komma. Kom tom klar rött blod några gånger, vart så klart jätte nervös och kunde inte slappna av fören efter v. 12...Men allting gick jätte bra och har nu en underbar dotter!Så bruna flytningar behöver inte betyda mf!Lycka till!
    Tack!
    Jobbigt att det höll på så länge.
    Jag får bara hålla tummarna för att pyret mår bra.

Kram
  • Bispan

Skrippo: Vad underbart att få höra/se att fostret lever!!! Jag får vänta tills nästa fredag innan vi kan kolla igen.

Men, det rosa/bruna har slutat komma för tillfället så just nu är jag gravid och har ett levande foster i magen (har jag bestämt mig för)

Kram och ett jättestort lycka till!!

• Skrippo
    Bispan skrev 2008-10-19 20:37:26 följande:
    Skrippo: Vad underbart att få höra/se att fostret lever!!! Jag får vänta tills nästa fredag innan vi kan kolla igen. Men, det rosa/bruna har slutat komma för tillfället så just nu är jag gravid och har ett levande foster i magen (har jag bestämt mig för) Kram och ett jättestort lycka till!!
    Hos mig är det inget just nu ikväll heller. Hoppas det håller sig borta. Vi får hålla tummarna för varandra.
    Jag ska på VUL igen den 30/10 om allt fortfarande är bra....

Kram
  • Ballerina17

Hej!
    Det är säkert ingen fara. Jag hade bruna flytningar från v.6 till v.11. Dessutom hade jag ganska ont. Men det vara "bara" växtvärk när livmodern började växa och kärl som brast. Brunt blod är gammalt blod och oftast inget farligt. Men jag var konstant nervös att det skulle sluta i missfall. Nu är jag snart i v. 35 och jag längtar efter att få träffa min lilla älskling, den möblerar ju om för jämt i magen :)

Lycka till!

Svar på tråden Gravid med IVF och brunaktig flytning?