• Speed89

Unga som längtar efter barn men måste vänta. Här pratar vi!!!

Hej!!

Jag vill att de ska finnas en tråd där vi unga tjejer som längtar efter barn kan prata men av olika anledningar måste vänta med att skaffa barn.

Alla ni negativa om att unga inte ska ha barn. Här vill vi inte ha er.

Vem är jag då?
    Är en tjej på 19år som tar p-spruta av medicinska orsaker. Är singel. Har längtat efter barn i flera år. Har en lillebror som jag jag älskar som är 4 månader. Men som jag träffar för sällan.

Vilka är ni??? Skriv lite kort. Vore trevligt att prata med folk som känner som jag. Och här kan vi prata om våran längtan och varför vi måste vänta.

• Svar på tråden Unga som längtar efter barn men måste vänta. Här pratar vi!!!
  • LillaMysan

Hejsan!

Är också 19, sambo med min pojkvän sedan 4 år. Har just nu p-stav som ska bytas om ett år (frågan är om jag ska sätta in en ny eller inte?). Längtar verkligen efter barn men känner mig "tvingad" att försöka plugga klart först.

• Make a wish

Åh jag är i samma sits och lääängtar efter att själv få en bebis. Dock har har jag en pojvän som jag bor ihop med, så kanske kanske ligger inte en alldelses egen bebis för långt fram i framtiden? Men han måste tyväärr:P först å främst vara med på det hela.. men sulle jag få bestämma så skulle vi få en liten snart.. Vi har ju egentboende, älskar varandra och klarar oss ekonomiskt.. vad mer kan man begära?:P

• Make a wish
    LillaMysan skrev 2008-10-18 12:03:25 följande:
    Längtar verkligen efter barn men känner mig "tvingad" att försöka plugga klart först.
    mm... förstår antagligen, eller jag ve att det är detta som får min pojkvän att "vackla"..
  • LillaMysan

Make a wish skrev 2008-10-18 12:30:45 följande:

mm... förstår antagligen, eller jag ve att det är detta som får min pojkvän att "vackla"..
    Mmm, min med! Fast det är ändå jag som ska plugga (planerar att söka till tandläkare nästa vår). Han har fast jobb och det är som du säger, vi har lägenhet, ett bra förhållande... Men jag slits verkligen mellan att ta ut p-staven eller inte - längtar ju såå mycket efter en liten
  • Micka88

Hej Här är en 20-årig tjej, bor ihop med min 29-åriga pojkvän som är livrädd för att binda sig...och skaffa barn .. suck.. jag vill ju så gärna!!
    Jag har bott här i snart ett år men jag är fortfarande skriven hos min mamma,och han får panik varje gång vi pratar om att jag ska skriva mig här,det blir tydligen för stort då(för seriöst antar jag)
    Ni fattar hur livrädd han är eller?
    Ser bebisar o gravidmagar överallt =(...
    kan inte sluta tänka på det, hur blir man av med alla tankar???

• LillaMysan
    Micka88 skrev 2008-10-18 12:36:09 följande:
    Hej Här är en 20-årig tjej, bor ihop med min 29-åriga pojkvän som är livrädd för att binda sig...och skaffa barn .. suck.. jag vill ju så gärna!!Jag har bott här i snart ett år men jag är fortfarande skriven hos min mamma,och han får panik varje gång vi pratar om att jag ska skriva mig här,det blir tydligen för stort då(för seriöst antar jag)Ni fattar hur livrädd han är eller?Ser bebisar o gravidmagar överallt =(...kan inte sluta tänka på det, hur blir man av med alla tankar???
    Åh vad jobbigt Håller med om det där med att se bebisar och gravidmagar överallt! Har tyvärr inget tips, jag är en sån som köper "Att vara gravid-tidningar" och bara sitter och längtar
  • Lovepopcorn

är 19 år o är också en av er som ser gravmagar o söta bebisar överallt...
    min kille o jag har varit tillsammans i 3år snart o han är sugen han med men som sagt då är de ekonomin som sätter stopp för mina drömmar istället..
    han har fast jobb men får inte in så mkt o jag e arbetslös så de är väl mitt problem..

skönt att veta att man inte är ensam med sina tankar...:)

det som inte dödar dig stärker dig...
  • nattisssss

Ja, usch vad det är drygt att vänta!
    Tyvärr måste man antar jag, är ju bara 16 år..
    Men drömma kan man ju alltid

• skvättis

är 22 år och min sambo är 24.. vi har bott ihop i ett år och vart tillsammans i 2.
    Jag är verkligen sugen på barn! eller kanske om typ ett år eller så, jag vet att vi skulle klara det galant! men vi pluggar båda två, så ekonomiskt kanske vi borde ha de lite bättre... pratade med sambon om detta för några dagar sen, han tänker om typ 7 år! SJU!! Vi har pluggat klart om 3,5 år.. så då vill jag absolut!!! Hoppas han ändrar sig med tiden :) Dock köpte vi en hundvalp i våras.. så en halvbebis har vi ju :)

Svar på tråden Unga som längtar efter barn men måste vänta. Här pratar vi!!!