• Kicki30

Cytotec?

Hej,

Har nu gått 2 veckor sedan mitt ma upptäcktes och nu har jag fått cytotec.
    Någon som har erfarenheter?
    Det känns nervöst att ta dem. Vet inte om det är bäst att börja nu på kvällen eller imorgon bitti???

• Svar på tråden Cytotec?
  • Cico

Hej,
    När man tagit tabletterna så tar det lite tid innan det kommer igång och sedan känns det som väldig kraftig mensvärk och det kan komma ut klumpar och som kraftig mens. Det som är mest jobbigt är ändå det psykiska och det har du ju ändå gått igenom nu i 2 veckor.

Det kommer kännas bättre när det hela är avklarat! Det är ju först då man kan gå vidare och se framåt!

Styrkekramar! /Cico

• Krusbär

Jag fick Cytotec trots att mitt mf (ma) redan hade startat dagen innan, men det var mycket kvar som skulle ut. För mig gjorde det väldigt ONT efter första dosen, inte lika ont de andra gångerna. Så ett tips är att äta redigt med värktabletter (som du fick med dig från sjukhuset?) i god tid innan du tar tabletterna. Alltså minst en timme innan. Sen är det nog bra att börja på morgonen så att du kan ta alla tre doserna i följd och slipper ha ont på natten. Det gör dock inte lika ont för alla!

• Krusbär

Oj, nu såg jag att inlägget var några dagar gammalt. Hoppas att det gick bra! Du ska se att det snart känns bättre.

Svar på tråden Cytotec?