När satt era barn?? prematur.
hej.
Jag har två tvilling killar på 6mån (4 korr).
De jag undrar är när era barn kunde sitta själva? krypa? gå?
vända sig till mage/rygg regelbundet?
Vore kul att veta..
hej.
Jag har två tvilling killar på 6mån (4 korr).
De jag undrar är när era barn kunde sitta själva? krypa? gå?
vända sig till mage/rygg regelbundet?
Vore kul att veta..
minns inte allt.. men sitta gjorde han vid 8 månader, krälade fram samtidigt, kröp vid 9 månader, gick vid 14 månader. vända sig kommer jag inte ihåg, min son är 2 år (född i v33+3).. Nu är han ikapp storleksmässigt och utvecklingsmässigt (visseligen redan när han började gå)
Min son är också 6 mån (4 korr). Han sitter ännu inte utan stöd. Vid 4 mån (2 korr) kunde han vända sig från mage till rygg. Nu först kan han vända från rygg till mage, men verkar ha "glömt" den tidigare vändningen.
Min son är 5 månader korrigerat och kan snart sitta utan stöd. Kryper eller går gör han inte än..
Min son är född i vecka 34 (1835g) och han rullade över från mage till rygg när han var 3 månader. Han satt när han var 6 månader o nu är han 8,5 månader och lärde sig krpa för 2 veckor sedan :)
Lyfte huvudet i magläge: 4(1),5 månad
Vände sig från rygg till mage: 6(3),5 månad
Satt utan stöd: 9(6) månader och 3 veckor
Satte sig själv från liggande: 11(8) månader
Kryper: vilken dag som helst, ålar fram i en väldig fart och tar krypsteg emellanåt. (11(8) månader)
Sonen föddes i vecka 26+3.
Kommer inte ihåg exakt, men jag tror att det var ca9 mån (7korr.)Han var ganska sen med det mesta (även om man räknade korr.) men sen när han väl lärde sig att gå så "exploderade" allt och nu vid dryga två tycker jag att han är tidig i utvecklingen, pratar väääldigt mycket och långa komplicerade meningar. *stolt*