• Katzy

Varför MA

Detta är mitt 3:e MA. Förstår inte varför eller vad det är för fel som gör att embryot inte kommer ut av sig själv utan man ska tvingas vara gravid tills det kommer ut i v. 11-12. Jätteplågsamt!!
    Kanske borde utreda detta men vet inte om jag orkar.
    Finns det ngn fler som bara haft sena MA?

• Svar på tråden Varför MA
  • Caranlachiel

Det pågår just nu en studie där en läkare i Borås har en teori om att upprepade MF/MA beror på något med blodet - typ att det blir små blodproppar i artärerna eller nåt sånt. Läste om det i en Mama-tidning nyligen. Vet att det finns en tjej här på FL som deltar i den studien men kommer inte ihåg vad hon heter... De som deltar i studien får blodförtunnande medicin (tror jag det är) och flera av dem har nu lyckats bli med barn.

Vecka 18 - and counting!
  • Caranlachiel

Sökte på nätet och hittade att Smilla86 här på FL har deltagit i hans studie. Om du frågar henne kan hon säkert berätta mer!

Vecka 18 - and counting!
  • född78

Efter 3 missfall har man rätt att få en grundlig utredning. Ibland hittar man där något men ofta ser allt normalt ut. Utifrån detta kan man få någon typ av behandling. Ibland får man blodförtunnande mediciner trots att utredningen ej visat något fel eftersom man anar att detta kan påverka. Det är detta de studerar just nu. Begär utredning!!

• Yunior

Katzy: Jag har haft två MA (v12) och det känns förjävligt när man gått i flera veckor utan att kroppen förstått att det inte finns nåt levande foster. Jag tror tyvärr att jag inte kan få nå hjälp eftersom jag "bara" haft 2 st och dessutom har en son.
    Känns så tungt bara att hoppas på att bli gravid igen och nästan vänta sig ett MA till.....

Ska söka efter Smilla86.
    Grattis Caranlachiel! Har följt er i tysthet sedan aug 07.

• princess77

Har haft MA i v 13 och dom upptäckte ett ämnesomsättningsfel på mig som är ganska vanligt.
    Be din läkare att kolla detta,hypothureos heter det och det kan göra att embryot slutar att utvecklas tyvärr.

Lycka till i fortsättningen!

• Yunior

princess77: HUr upptäckte dom felet? Abd du att få göra tester?

• vit pion

Jag har drabbats av 3 st MA, under drygt ett år. Det är så fruktansvärt tungt att gå igenom. Jag har valt att skrapas alla 3 gångerna. Jag orkade inte med att gå och vänta ut det, för att kanske efter det ändå behöva skapas.
    Jag är gravid i v8 nu, var på VUL igår och äntligen fick vi se ett litet hjärta som pickade på. Vilken fantastisk känsla. Jag var så nervös för detta, trodde aldrig att vi skulle få se ett levande foster i magen. Jag hoppas nu bara att det lilla livet är starkt nog att orka leva vidare i min mage...
    Vi har även gjort en liten utredning som inte visade på några fel.

• Yunior

Åh vad härligt! Lycka till vit pion!!

Svar på tråden Varför MA