• Lotten73

ögonlaser operation ja eller nej?

Undrar om ni tycker man ska göra en laserop på ögonen om man har dålig syn så man slipper både glasögon och linser?
    Jag ska på en kontroll av ögonen se om jag kan genomgå denna op?
    Jag hatar glasögon och linserna är ok eftersom jag måste välja.
    Men tänk att bli FRI från både och vilken känsla det ommer bli.
    Nån som gjort detta och vill dela med sig av era erfarenheter skulle jag bli tacksam.

*En som kanske slipper glasögon linser inom kort*

• Svar på tråden ögonlaser operation ja eller nej?
  • LAV0LINA

Jag vill så gärna göra en sån op.
    Hatar också att använda glasögon och har använt linser i mer än 10 år nu.. Det är ju heller inte så hälsosamt för ögonen att bara gå omkring i linser, men glasögon har jag ändå så svårt för...
    En kompis gjorde en sån operation för ett par år sedan och det gick jättebra! Han ser perfekt utan nå krångel. Vet inte vad han hade för synfel dock.
    Jag ser ganska dåligt.. -4.00 på ena ögat och -3.75 på det andra. Har dock inget brytningsfel alls och då har jag hört att det är lättare med både linser och op.. Men det är bara nått jag hört, vet inte om det stämmer.

• Lotten73

Jag använder med linser is tort sett all vaken tid och det är ju ett pass att man ska sätta i dom och ta ut före sänggående.
    Att man inte bara kan hoppa i duschen bada när man känner för det utan tänka på att man har linser i.
    Mina glasögon ligger i en låda och där sammlar dom damm.*S*
    Vill veta om man kan få nå biverkningasr efter en op?
    Ögonen är ju så viktiga så man vill ju inte få nån skada som man har resten av livet ut.

• annki72

Jag har gjort det och är såååå nöjd, har inte ångrat mej en sekund

Har inte haft några biverkningar förutom lite ljuskännslig och lite sämre mörker seende.

Jag såg nästan helt perfekt efter 1 timme, direkt efter op såg jag bättre än innan op

• sallybuse

Jag skulle gärna vilja göra en op jag med.Men jag tyckte att de var för dyrt.Skulle kosta ca 25-30000.Och de är mycket pengar.

• Linda1976

Eftersom det inte är 100%igt och vissa faktiskt t o m får sämre syn (ovanligt, men inte så kul för den det drabbar) så skulle jag aldrig våga.

Den dag det är absolut 100% säkert så ska jag överväga det

• Lotten73

annki72:
    Vart gjorde du op och vad kostade det?
    Hur känns det efteråt är det skönt slippa linser glasögon?
    Vi har ett ställe som heter memira i Gävle där jag ska på kontroll se om jag kan genomgå detta.
    Dom tar ca 22000 kr.
    Föresten hur går op till?
    Tar det lång tid att bli laserop?

• Miss Lau

Jag har laserop. ögonen och är supernöjd! Ångrar bara att jag inte gjorde det tidigare

Och på den kliniken jag gjorde det hade de en garanti att man fick göra om alternativt få pengarna tillbaka om det inte blev tillräckligt bra.

• Lotten73

valmar:
    Kul att du är nöjd.
    Det är ju så viktigt att det blir bra med ögonen efter op det är ju inte kul om man skulle få men efter så man lider.
    Jag är säker till 99% att jag ska göra detta men måste ju kolla om det går först.
    Vad kostade din op?

• chicopico

jag har tre kompisar som gjort det...
    dem är helnöjda.
    Men den ena tjejen gjorde det för 10år sedan och hennes dåliga syn har nu kommit tillbaka...

• Miss Lau

Jag betalade 22.000 kr för min operation.

Men jag har gjort en LASEK och jag tror de flesta gör LASIK, det är i alla fall vissa skillnader som man bör veta om när man väljer vilken metod man föredrar.

Jag har inga biverkningar alls men läkperioden är längre efter en LASEK op. och efter 1 timme såg jag absolut ingenting

Svar på tråden ögonlaser operation ja eller nej?