• hjalmarsson81

hur kan man vara rädd för nåt man aldrig upplevt

hur kan man vara rädd att föda barn när man aldrig ens har prövat. man vet ju inte ens vad man har att vänta sig. alla först föderskor skulle vara tvungna att pröva föda så länge det inte finns en medicinsk risk. så man vet vad man pratar om jag tycker läkarna gör fel när dom beviljar detta det är för jävligt......

• Svar på tråden hur kan man vara rädd för nåt man aldrig upplevt
  • La Lola

Men det är ju just det...man vet inte vad som väntar.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • LML

Jag antar att du menar att läkarna beviljar kejsarsnitt utan att man vet vad man pratar om?

• Mirakel händer

Jag var livrädd att födda barn... eller för komplikationer som kan uppstå vid en förlossning. Men när jag väl var där så tänkte jag inte på det. Å tyvärr vart det komplikationer när jag födde sonen. Han fastnade och fick syrebrist. Å det har han skador av = lindrig utvecklingsstörning.

kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Morbid Mistress

Varför har man avsmak för analsex om man aldrig har provat?

Eftersom att kvinnans trygghet är en faktor för en okomplicerad förlossning är det i mitt tyckte medicinsk motiverat att bevilja snitt på förlossningsrädda. Om kvinnan är rädd såökar riskerna för komplikationer.

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • beEMbe

helt naturligt att vara rädd för okända saker.

..........love my kids..........
  • N1klas

Man vet ju att det gör ont och efter alla skräckhistorier om diverse förlossningar som blivit extra jobbig så förstår jag att folk känner sig oroliga eller rädda.

«Faderator nonstop.»
  • hjalmarsson81

ja precis man vet inte vad man pratar om. eller? . och nej man vet inte vad som väntar. tänk på att dom går miste om världens häftigaste upplevelse o dom vet inte ens om det. sånt måste man ju kunna förhindra eller?

• Leos och Vincents mamma

Tja, har man som jag blivit utsatt för gruppvåldtäkt, så känndes det inte såå lockande att nån skulle "rota" o titta i mitt underliv, aldrig att nån får vara där igen, så därför fick jag beviljat snitt direkt, pg.a humana orsaker alltså.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • hjalmarsson81
    Svar på #1
    orolig eller nervös kan jag förstå men livrädd som många säger kan jag inte förstå
  • siamusen

Varfôr âr man râdd fôr giftiga ormar om man aldrig trâffat en?

Varfôr âr man râdd fôr att bli valdtagen om man aldrig provat pa det?

Fôr att flyga, hoppa fallskârm, operationer etc.

Fullt naturligt att vara râdd fôr det okânda och lâkarna som faktiskt âr utbildade vet vad de gôr nâr de beviljar snitt. Det finns en anledning till att fôrlossningsrâdda far sina snitt.

Svar på tråden hur kan man vara rädd för nåt man aldrig upplevt