• Andreas tjej

Ni tjejer som tjänar mer än era killar/män, hur har ni delat upp föräldraledigheten?

Ni tjejer som tjänar mer än era killar/män, hur har ni delat upp föräldraledigheten?

• Svar på tråden Ni tjejer som tjänar mer än era killar/män, hur har ni delat upp föräldraledigheten?
  • sommarblomma1

Jag tjänar mer och är hemma ett helt år, min sambo är inte hemma alls. Fast det beror inte på lönen utan på att han har eget företag och kan styra sina arbetstider lite mer. Beroende på hur han planerar så kan han ibland sluta tidigare och ibland vara ledig en hel dag.

~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • eval

Jag hade tänkt ta nio månader, men det funkar bättre i mitt företag att ta tio, så det blir nog det. Och sedan är maken hemma 7-10 månader.
    Sist skulle han vara hemma 7 månader och det slutade med 11 månader för han sköt hela tiden upp det, skulle tro att det blir ungefär lika nu...

• mandelblomma

50/ 50...jag tjänar något mer än mannen, men fördelningen av ledighten har inget med våra löner att göra.

• ms smurfan

jag tar 6månader, sambon tar komp/semester fem månader och sedan går jag hem igen. Dvs vi förlorar inget på att han går hemma mot vanliga lönen vilket gör att de inte är några problem att sen få mindre när jag är hemma

• Majsan71

Jag tar ut 10 mån och pappan någonstans runt 6 månader.

• Tant Green

Jag tog 11 månader och min man hade tänkt ta 6 månader men det blev bara drygt 4 eftersom vi inte vågade tacka nej när vi blev erbjudna dagisplats. Men han har ju massor av dagar kvar (utom 20 dagar som han har skrivit över på mig) så han tar längre ledigt på somrarna och runt jul i några år framåt.

Svar på tråden Ni tjejer som tjänar mer än era killar/män, hur har ni delat upp föräldraledigheten?