• Sofi79

Drömmer

Jag har nu flera nätter drömt om min kommane förlossning och ibland är det okej drömmar men ibland handlar den om allt det där som inte får hända. Någon som har ett tips på hur man kan bli av med dessa drömmarna. Försöker själv läsa på mer om förlossningen men det verkar bara göra drömmarna mer levande.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Drömmer
  • Kajak

Nää alla tjejer drömmar om kommande förlossningar.
    Gissar på det är hormoner i dig som gör så?

Jag drömmar ofta konstig o knasig situtaion.
    Om du kan soå avbryta dig själv o drömma annat.

Lycka till...

• ElinC

Det går ju tyvärr inte att styra drömmar. Det är väl undergrävda rädslor du bär på som kommer upp nattetid. Det är ju ett sätt att bearbeta på. Men försök tänka på annat när du ska somna. Det som kommer efter förlossningen. Bebisen hemma hos er. Vad ni ska göra då osv. Då somnar man lyckligare iallafall!

• TheFamily

Oj oj, det är supervanligt. Man drömmer sådana drömmar för att bearbeta det som komma skall. Jag har drömt hela graviditeten, drömt att jag födde en lejonunge, och att min mamma undersökte mig och berättade att jag var öppen 7cm fast jag då bara var i v18....en arbetskamrat drömde att hon födde en sån där gul tvättsvamp man har för att tvätta bilen med.....
    Helt sunt att drömma, gör dig mer beredd på det som skall komma....
    Om du tycker det är hemskt obehagligt, skriv ner vad du drömde och disskutera det med din BM på MVC....ytterligare ett sätt att bearbeta!'

Lycka till!

• Sofi79
    Svar på #2

Tack för det svaret.
    Ja ska försöka tänka på något annat i kväll när jag lägger mig så kanske jag slipper drömma något otäckt iallafall.

Tack

Svar på tråden Drömmer