När man inte är överens (långt och rörigt).
Hej.
Måste få skriva av mig lite.
Jag har min son boendes hos mig varannan vecka och min sambo är då styvpappa (som i sin tur har 2 egna barn som är utflugna så gott som).
I morse hände det en grej som jag reagerat starkt på och det är när sambon "inkräktar på min mammaroll" eller hur jag ska förklara det.
Grejjen var att min son är sjuk, så som jag anser det. Var in för att väcka honom 6 i morse och han hosta och slemma (vilket började redan i går på dagen). Så jag tog beslutet om att han nog får stanna hemma från skolan idag (han är 7 år). Ringer och sjukanmäler honom och ringer mitt jobb och säger att jag blir hemma med honom.
När sambon sedan kommer upp vid 7 tiden så blir han arg på mig för att jag inte låtit sonen komma upp och vara uppe en längre tid på morgonen och känt efter hur han egentligen mår, för det är så han har uppfostrat sina barn att göra.
Där känner jag mig oerhört kränkt faktiskt. Han mer eller mindre ifrågasätter mitt beslut och hur jag kan fatta ett sånt beslut utan att sonen egentligen vart uppe nämnvärt.
Vi har bara vart sambos 1 år och under det året har sonen endast vart hemma från skolan 1 gång för magsjuka så jag känner inte riktigt att han är den som är rätt person att avgöra när min son är sjuk eller inte.
Känner mig kränkt i min mamma roll och när någon går in på hur jag fattar beslut som mamma och anser att jag gör fel när jag själv anser jag gör det bästa för min son då blir jag ledsen.
Överreagerar jag eller?