• Anonym

"Ful gubbe" i skolan!!

Nu när dottern (som är 8 år) skulle gå till skolan pratade vi lite om det här med att man inte ska följa med någon främmande som man träffar på vägen oavsett vad de säger osv.

Då sa dottern: Vet du mamma, det finns en som heter Kjell som brukar gå omkring på skolgården och försöker lura med sig barn hem. Han är full och han har suttit i fängelse. :-O

Vidare berättar hon att de har pratat om detta i skolan och fröknarna har sagt att man absolut inte ska följa med honom och om han kommer och pratar så ska man bara springa därifrån!

Jag har inte hört någonting om denne Kjell tidigare. Men OM det nu är så att en full karl går omkring i skolan och försöker lura med sig barnen hem och lärarna är medvetna om detta, borde inte vi föräldrar ha fått någon information om det då??!

Blev helt chockad!! Tänker ju på lilla Engla och andra barn som råkat ut för "fula gubbar"

• Svar på tråden "Ful gubbe" i skolan!!
  • La Lola

O tänk på alla som råkat ut för "fula gummor".

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • NovaIzabellaCecilia

ehhh... om det är sant så borde ju skolan polisanmäla honom..... och inte bara tala om för barnen att springa därifrån.
    Sjuk inställning från frönarna tycker jag.
    Ta upp det med skolan och se vad dem säger.

Om inte skolan tänker anmäla tycker jag att du ska göra det!

• La Lola
    NovaIzabellaCecilia skrev 2008-10-10 08:04:50 följande:
    ehhh... om det är sant så borde ju skolan polisanmäla honom..... och inte bara tala om för barnen att springa därifrån.Sjuk inställning från frönarna tycker jag.Ta upp det med skolan och se vad dem säger.Om inte skolan tänker anmäla tycker jag att du ska göra det!
    Anmäla för vad?
    Går det att anmäla någon som inte begått ett brott?
  • Anonym

La Lola skrev 2008-10-10 08:03:02 följande:

O tänk på alla som råkat ut för "fula gummor".
    Ja, innan hon berättade om denne Kjell så pratade vi just om det faktiskt. Jag sa att man absolut inte ska följa med någon som man träffar, vare sig män eller kvinnor. Det finns ju faktiskt "fula gummor" också.
  • NovaIzabellaCecilia

Vet att det förut var snack om en bil som åkte runt en skola när eleverna slutade och försökte få med sig barn, honom anmälde dem och polisen fick rycka in, så varför skulle man då inte kunna anmäla en gubbe som går runt full på en skolgård på dagtid när det är folk där? Och som anntagligen (enligt dottern) försöker lura med sig barn hem?

• Anonym
    NovaIzabellaCecilia skrev 2008-10-10 08:04:50 följande:
    ehhh... om det är sant så borde ju skolan polisanmäla honom..... och inte bara tala om för barnen att springa därifrån.Sjuk inställning från frönarna tycker jag.Ta upp det med skolan och se vad dem säger.Om inte skolan tänker anmäla tycker jag att du ska göra det!
    Jag har ju ingenting att anmäla, har ju aldrig sett honom eller ens hört talas om honom förrän idag.
  • Anonym (M)

Skolorna är extremt slöa på att infomera hemmen om sånt här.
    Vi har haft en kille här i 20 års åldern(narkoman) som har jagat flera av barnen i skolan och hotat att döda dom.
    Tror du vi föräldrar fick veta det av skolan? Nej det fick jag höra av en bekant som jobbar inom förskolan. En månad efter första incidenten stod det om det i tidningen men fortf ingen info ifrån skilan.

• La Lola
    Anonym skrev 2008-10-10 08:06:49 följande:
    La Lola skrev 2008-10-10 08:03:02 följande:Ja, innan hon berättade om denne Kjell så pratade vi just om det faktiskt. Jag sa att man absolut inte ska följa med någon som man träffar, vare sig män eller kvinnor. Det finns ju faktiskt "fula gummor" också.
    O tänk oxå på då att de flesta övergrepp mot barn sker i hemmet av kvinnor och män som barnen känner.
  • Annamaja

Men jag hade frågat fröken direkt om det var sant eller inte. fy vad hemskt. Jag tycker ju absolut att man borde få reda på det från fröknarna.

• Anonym (M)
    La Lola skrev 2008-10-10 08:05:40 följande:
    Anmäla för vad? Går det att anmäla någon som inte begått ett brott?
    Poliserna vill alltid ha information om sånt här så dom kan hålla koll. O är det så att han försöker locka med sig barnen är det ofredande.
Svar på tråden "Ful gubbe" i skolan!!