Hur dör en hamster?
Min är slö attakerar om jag ska ta i henne & står på alla fyra med nosen i backen håller hon på att dö?? nån som är bra på hamstrar??
Min är slö attakerar om jag ska ta i henne & står på alla fyra med nosen i backen håller hon på att dö?? nån som är bra på hamstrar??
Låter som hon har ont. Ta henne till veterinär istället för att låte henne självdö i plågor i såna fall. Hamstrar har väl inte längre livslängd än nåt år tror jag.
hamstrar lever ca 2 år om dom behandlas väl, låter som att hon kan ha ont någonstans, därför attackerar hon när ni kommer nära henne.
ta henne till veterinären och avsluta livet istället för att låta henne plågas.
Oftast när ett sådant litet djur visar att något är fel, så har det redan gått långt. Dom kan inte visa sig svaga för då blir dom ett lätt byte.
Hur gammal är hon då?
Finns det ingen jour? Brukar va svindyrt dock. Ont kan hon väl ha var som helst. Hur gammal är hon?
kolla med distriksveterinärena - du kan alltid ringa och rådfråga vad du ska göra.
Av nån anledning kan man ALLTID räkna med att djur blir sjuka på natten eller på helgen, Gärna storhelger. Av alla gånger jag varit till veterinären med mina kattor pga. allt mellan svalda gumminsnoddar, UVI eller ramlat ut genom fönstret så har det ALDRIG; inte en enda gång varit på en vardags dag. Märkligt fenomen.
Min hamster blev 4år en härlig liten gulle plutt han blev alldeles raggi i pålsen och slö plus att klorna började ramla av... han somnade in i sitt lilla hus