Kan man få glasögon på avbetalning?
Jag har knappast råd att betala tusentals ronor för glasögon, men jag vet att jag kommer få brillor snart. Ska till optikern om ett par veckor.
Kan man få dem på avbetalning tro?
Jag har knappast råd att betala tusentals ronor för glasögon, men jag vet att jag kommer få brillor snart. Ska till optikern om ett par veckor.
Kan man få dem på avbetalning tro?
Vilken optiker ska du till?
Jag kollar på Synsams hemsida och där står det att man kan dela upp kostnaden på upp till 24 månader. Dock görs en kreditprövning.
http://www.synsam.se/om/erbjudanden/Delbetalning.aspx
Vad har du för recept då, är det det som är dyrt? Det finns jättebilliga bågar annars, och om man inte vill ha tunnslipat glas utan kan tänka sig att ha lite tjockare (syns bara på kanten) så kan man komma undan med några hundralappar, såklart beroende på vilket synfel man har. Sambon är närsynt och har köpt glasögon för ca 300-400 kr endast.
Jag beställde nya glasögon från www.favoptic.se idag, för 500:-!
Jag har mina glasögon på avbetalning, betalar 100:- månaden.
Gick till Speecsavers Optik när dom hade erbjudanet 2 för 1 så köpte 2 par glasögon för 1200:-, skulle ha kostat det dubbla.
på Synoptik (där jag jobbar) är det helt kostnadsfritt med avbetalning i upp till tolv månader och vi har kompletta glasögon från 498 kronor. Servicen och trevligt bemötande får du på köpet!
Som du redan fått svar på JA det kan du få. Jag har inte själt utnyttjat det men vet fått erbjudande både från Synsam och Direkt Optik där jag köpt glasögon. På direkt optik hade de bra erbjudande 3 glasögon för priset av ett par varav ett par var slipade solglasögon.