• Kattis S

Men jag då??

Man ställer sig frågan VARFÖR? När är det min tur? Men jag då?? Avundsjukan blir större, hatet likaså. Man vill inte tänka den hemska tanken om tjejen som gick förbi med sin fina bebis mage. Man vill inte önska andra olycka. Men på någotsätt så blir man den där miste jäkyl/hyde typen, men ler gulligt mot dem o inom sig tänker man fan ta dej "bitch". Man är såå trött på alla som säger att det är lätt, vi lyckades på första försöket, jaha men kul för er då era fertila jävlar. Inte tänker dem på att alla inte har det så jävla lätt. Jag börjar gråta såfort jag ser någon med mage, barnvagn eller nyfödd. Vilket har resulterat i en totalt inåtvänd människa o instängd? Varför?? jo jag orkar inte längre att se alla andra lyckliga. När ska turen vända o bli min, när ska folk bli avundsjuka på mig? Om den dagen kommer ska jag iallafall inte trycka upp det i ansiktet på folk som inte är gravida. Nej ni som inte har svårt för att bli med barn eller som redan har barn kanske inte tänker så långt att det kan såra, men ni är väl för fan så kloka att ett barn inte bir till av att titta på varandras könsorgan o vips så är man gravid om ni träffar ett par som är ihop o ni undrar varför de inte har barn, tänk er då för innan ni öppnar munnen är ni gulliga!

• Svar på tråden Men jag då??
  • arn

Lilla gumman, förstår din frustration. Trots att jag har tre barn! Hoppas det blir din tur snart.

Kram

• Nessia

Jag känner igen mig i det du skriver mycket för jag och sambon har försökt i 2 år nu. Jag är ofta arg, irreterad, ledsen, besviken, avundsjuk, snäsig, inåtvänd, deppad på grund av barnlösheten. Tänker ofta på när blir det min och sambons tur att bli gravida?, varför går det inte?, vad är det för fel? osv. Man önskar andra olycka även om man inte menar det igentligen men det blir så när känslorna tar över och allt känns så jäkla hopplöst!. Kram!.

• vill bli mamma 2009

Jag känner för dig och jag känner så väl igen mig i det du skriver. Jag är 33 år och har inte heller lyckats ännu...
    Stor kram!

• Idapida83

jag känner igen mig i det där.... vi försökte och det tog tid MEN jag gjorde allt, jag läste allt man kunde göra för att öka chansen att bli gravid, jag börja med folsyra, gjorde ältest, fick orgasm precis INNAN killen spruta i så jag skulle va avslappnad. det LYCKADES! så ge inte upp, lev som vanligt för en vacker dag har du nog en liten bebis ska du se! KRAM

• Arien
    Idapida83 skrev 2008-10-16 17:30:13 följande:
    lev som vanligt för en vacker dag har du nog en liten bebis ska du se! KRAM
    Det där beror på hur lång tid det gått. Har det gått mer än ett år så är det bara slöseri med tid att "leva som vanligt". Det är ganska troligt att något är fel i så fall och det är också troligt att man kan få hjälp med det.
  • Karin32

Vi har försökt i över ett år och inte heller lyckats. Förstår hur du känner dig. Håller tummarna för dig!!

• Kattis S

Tack för alla söta kommentarer! Att försöka är en sak, men att veta att man antagligen inte kommer ett kunna pga av sin sjukdom är som att pissa i motvind som jag brukar säga, oddsen är inte på vår sida o ju längre tid det går svårare blir det =(, men nu är det ena testet avklarat nu ska man bara vänta på svaret, kanske man kan klättra upp på nästa pinne i fertilitets stegen. Kram

• Blåbär10

Du skrev precis som jag känner Kattis! Livet är inte alltid roligt eller rättvist. Hoppas alla vi barnlösa en dag får vår efterlängtade bebis

Svar på tråden Men jag då??