• MiLuna

Hur få bort dålig lukt i skorna

Hej är det någon som vet hur man kan få bort dålig lukt i skorna jag använder nylonstrumpor och då lyckas det alltid bli fotjucie lukt i dom.

har precis köpt ett par dyra ecco skor till jobbet och självklart luktar dom redan.

nåt bra tips någon???

• Svar på tråden Hur få bort dålig lukt i skorna
  • La Lola

Stoppa de i en påse o lägg in i frysen över natten.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • MiLuna

La Lola skrev 2008-10-09 15:17:52 följande:

Stoppa de i en påse o lägg in i frysen över natten.
    d har jag provat men lukten kommer ju tillbaka lika fort dagen efter,,,,

finns det mer tips???

synd att behöva köpa nya skor hela tiden p g a lukten, man jobbar liksom med skorna på hela dagen och när man kommer hem så vill man inte ta av sig framför familjen så att inte någon svimmar.
  • omme

Det finns "deo" som man använder till sina skor. Man sprayar dem på kvällen och sen ska de visst inte lukta längre dagen därpå. Har inte testat själv men vet att det finns i vissa skoaffärer.

• Zanna83

Det finns bra deo som är till för fötter också så slipper man fotsvetten

• smulan 75

Finns kulor/bollar (som tar bort lukt)som man brukar ha i gympaskor finns i sportbutiker typ stadium,Intersport osv.

• MiLuna

ska köpa deo och kulor/bollar just för att jag vill ha kvar mina skor lite längre än vad jag har dom.
    + att man slipper skämmas när man kommer hem.
    tack för tipsen!

• KramMiiis

Det finns specialsulor man kan få gjorda så att tårna ligger mer isär och andas mer = mindre fotdoft

• nnnnnnnn

Jag har en helt vanlig deo som jag använder på fötterna efter duschen på morgonen. Drar ett streck på ovansidan och låter den andra foten smeta ut/torka ut det över foten, sen samma med andra foten. Så blir det deo på både över och undersidan utan att det blir kladdigt att gå.
    Så då blir det inte direkt någon fotsvett i skorna. FÖrutom det knepet så har vi även en skodeo som är inköpt på ica till barnens gympaskor mm. Det funkar bra!
    Sen finns det som många påpekat olika sulor. Det finns med aktivt kol i och de är effektiva. Även de finns på ica maxi här i närheten.
    Det är typ sådana:

fotvardsbutiken.se/product.html/deo/antiluktsula

Svar på tråden Hur få bort dålig lukt i skorna