• Kajee

SMSmobbing

Har upptäckt att min son får elaka SMS från sin nya "bror". En kille på 16 år skickar SMS till min 10-åring där det står "bajsa ner dig med sås" och "dö".
    Ok att "syskon"bråk kan inträffa, men det här är ju 17 helt oacceptabelt. Det har pågått länge nu, men exet och hans sambo (=16-åringens mamma) tror mig inte fastän det finns i mobilen tydligt och klart.

Blir så *piiiiip* arg!!!

Så - nu var det sagt.

• Svar på tråden SMSmobbing
  • 68an

Tror dom inte dig?! Blir förvånad varje gång då jag hör att vuxna inte tror i dessa situationer. Ni får väl spara dom och åka med telefonen och visa upp dom för så där ska ju inte en 16-åring uppföra sig.

• Jane Roe

Jag tror att det är viktigt att 16åringen förtsår att det är lika illa via sms, som att säga det i verkligheten. Förklara allvaret för din 10åring, se till att han visar pappa och mamma, och konfrontera brorsan !

Lycka till :)

¤- Kärlek är Perser -¤
  • Kajee

Jodå - jag har visat - men 16-åringen nekar och därför är han tydligen oskyldig. Säger att min son provocerat honom. Jag tycker att en 16-åring borde ha mer vett än så. Hade aldrig någonsin accepterat det av mina barn.

Svar på tråden SMSmobbing