• lockholmarna

3 Tidiga missfall men får ändå ingen utredning.

Har precis genomgått mitt 3 Ivf missfall men får ändå ingen missfalls utredning.

Var idag på gyn/Kk i tron om att jag skulle starta en missfalls utredning.
    Men fick till svars att man inte gör ng sådan utrednig när man har haft tidiga missfall
    Hur fasiken kan  detta stämma? har alla inte rätt till en utredning oavsett om det är tidiga eller sena missfall?
    Hon sa till mig att man oftast inte hittar ng fel etc.
    men tänk om det finns det då?
    Så med andra ord skall jag sitta här o vara totalt ovetande.

Då kan jag hålla på med Ivf syskonförsök hur många gånger som helst.
    har nu betalt 100 000:- för att få till ett syskon men det blir bara missfall på missfall.
    ng fel måste det ju va? Hon sa oxå att hon inte trodde det fanns ng kromosomfel på oss då vi redan har barn sen tidigare, konstigt för missfall får man väll oftast om det e ng fel på embryot dvs kromosomfel.

Ng som varit me om samma.
    Känner mig totalt körd i botten.

• Svar på tråden 3 Tidiga missfall men får ändå ingen utredning.
  • Pimpinellan

Man HAR rätt titl utredning efter tre m.f! Finns ingen gräns på hur långt gången man måste varit. Konstaterat gravid räcker. Det finns många skäl til m.f och kromosomfel/ fel på fostret är bara en orsak av många. Klart du ska utredas! Finns det nåt fel som kan åtgärdas är ju det bättre än att göra IVF efter IVF och bara få m.f. Stå på dig!

• ssknurse

sök privat och stå på dig, det fick jag göra

• Bling1975

Visst kan missfallen bero på kromosomfel hos embryot, men det man undersöker vid en utredning är om det felet var en slump, eller om ni har ett kromosomfel som ni för vidare till embryot.

Men just kromosomfel hos föräldrarna är relativt ovanligt. Däremot så är det vanliga med fel på hormonerna, sköldkörteln, koagulationen eller immunförsvaret. Det är också inte helt ovanligt med upprepade missfall efter det att man har fått barn. Tydligen vanligare om man har fått en pojke av någon anledning.

Vad säger din IVF klinik? Min IVF klinik skrev en remiss åt mig till en privat gyn som är ansluten till landstinget. Då var det kort väntetid men går på högkostnadskortet.

Stå på dig och kräv hjälp, specielt eftersom ni gör IVF, det är både smärtsamma och dyra behandlingar så jag tycker egentligen att det är vansinne att man inte gör lite fler tester innan.

Lycka till!

Stitch längtar efter Lilo
  • lockholmarna

Tack för era svar!

BLING1975

Ja jag har ju rätt till en utredning med tanken på mina 3 tidiga missfall men läkaren på sjukhuset tyckte inte jag hade varit gravid trots ett plus på gravtesterna 3 gånger. så fort jag plusat börjar jag blöda.
    konstigt eller hur?
    Hon kallade mina missfall för kemiska o fråga inte mig vad det innebär.
    jag vet inte om vi har ng privat läkare här som är ansluten till landstinget.
    jag har en lättare form av reumatisk värk så jag vet inte om det kan ha med det att göra.
    men jag äter inga mediciner för det.

När jag vänta tjejerna så utväckla jag struma Överfunktion av sköldkörtlen, Vilket jag kommer att ha vid varje graviditet  enligt läkarna och jag vet inte om den startar upp diräkt så fort jag börjar produsera hcg, det kan man ju oxå få missfall av.
    Skall prata med Läkaren på den klinik jag går på idag så får vi se vad dom säger.

Men jag har frågat läkaren på den kliniken jag gör ivf men enligt hon skulle det inte ha ng beydelse, men det börjar jag undra igentligen.

Svar på tråden 3 Tidiga missfall men får ändå ingen utredning.