• Dorro85

Snälla hjälp mig. Snart är det nära.

Är i vecka 26+4 och ligger inne för att den lilla kommer titta ut snart. Har öppnat mig 2 cm sen en vecka tillbaka och vattnet börjar småsippra. Mycket som hänt, men det är en annan historia. Vill bara få ur mig lite saker.

Jag mår bara sämre och sämre psykiskt... Narkosläkaren va inne och förberedde mig ifall det skulle bli snitt. Jag vill inte snittas. Är sjukt rädd för att dö. Har redan faktorer som gör att det blir riskfyllt att snitta mig. Samtidigt är det kanske riskfyllt att föda vaginalt för bebisen. Och jag kan knappast välja om jag vill bli snittad eller inte. FAN... jag bara gråter och gråter. Jag har ALDRIG varit såhär rädd i hela mitt liv innan. Jag vill inte vara gravid längre... Jag vill bara spola tillbaka tiden och få allting ogjort...

• Svar på tråden Snälla hjälp mig. Snart är det nära.
  • amy85

Du kommer klara det här!! Såfort du har din nyfödda i dina armar, så kommer du tycka att allt varit värt det - även med allt du fått stå ut och att du verkligen fått kämpa rejält - det kan jag lova dig! Det låter kanske som en plattityd, men försök att tänka positivt (förstår att det är assvårt) men det är ju: tur att du åkte in i tid, tur att du ändå nått såpass långt i graviditeten att det finns mkt goda chanser för din bebis att utvecklas precis normalt, tur att du bor i Sverige där vi har fantastiskt bra sjukvård - inte minst neonatalvård...
    Förstår att du är rädd. Men lita på att personalen på sjukhuset vet vad de gör - de har varit med om dethär innan. Har du ingen att prata med om din rädsla på sjukhuset? Känner du förtroende för ngn sköterska, läkare eller finns det kanske ngn kurator? Du har rätt att få svar på dina frågor och att personalen möter dina rädslor!
    Tusen styrkekramar - du kommer klara detta!!

• minlille

Styrkekramar! Har läst din andra tråd oxå och tänkt på dej mycket ska du veta! Du kommer att klara detta fint! Precis som föregående skriver så är vården den bästa du kan få, du är i goda händer och de gör allt för dej och er lilla bebis.
    Kram på dej och lycka till!

• Dorro85
    amy85 skrev 2008-10-08 11:17:49 följande:
    Du kommer klara det här!! Såfort du har din nyfödda i dina armar, så kommer du tycka att allt varit värt det - även med allt du fått stå ut och att du verkligen fått kämpa rejält - det kan jag lova dig! Det låter kanske som en plattityd, men försök att tänka positivt (förstår att det är assvårt) men det är ju: tur att du åkte in i tid, tur att du ändå nått såpass långt i graviditeten att det finns mkt goda chanser för din bebis att utvecklas precis normalt, tur att du bor i Sverige där vi har fantastiskt bra sjukvård - inte minst neonatalvård...Förstår att du är rädd. Men lita på att personalen på sjukhuset vet vad de gör - de har varit med om dethär innan. Har du ingen att prata med om din rädsla på sjukhuset? Känner du förtroende för ngn sköterska, läkare eller finns det kanske ngn kurator? Du har rätt att få svar på dina frågor och att personalen möter dina rädslor! Tusen styrkekramar - du kommer klara detta!!
    tack tack och tack.
    har slutat gråta nu. dom ska koppla bort mitt dropp så får vi se om det sätter igång. barnmorskan som va här inne precis, ska skicka in någon att prata med. så att jag iallafall får information.
  • Dorro85
    minlille skrev 2008-10-08 11:24:22 följande:
    Styrkekramar! Har läst din andra tråd oxå och tänkt på dej mycket ska du veta! Du kommer att klara detta fint! Precis som föregående skriver så är vården den bästa du kan få, du är i goda händer och de gör allt för dej och er lilla bebis. Kram på dej och lycka till!
    litar inte på vården alls. tex så har jag i månader bett dom kolla efter GBS eftersom jag hade ont när jag kissade och efter 3 urinvägsinfektionprover som visade negativt, ville dom fortfarande inte göra en ordentlig undersökning. när jag flyttades till jönköping så upptäckte dom min GBS och dom sa att förmodligen startade allt detta pga det.
  • Tvåbarnsmor

Då du får din bebis hos dig kommer du glömma att du kände såhär. Det är jobbigt nu, det förstår man verkligen! Men se framåt och tänk positivt för både dig och din bebis skull. Lycka till, det kommer att gå bra :)

• Cheriie

Vill bara säga kycka till åt dig, hoppas att allt kommer gå bra. Jag har oxå fått lära mig att det inte går att lite på vården, pga diverse problem med mig dotter. Man får stå på sig och veta att bara för att en läkare säger att det är på ett sätt behöver det inte alls vara så. Jag menar inte att läkarna inte kan nån ting men ibland verkar det som dom inte orkar ge 100% när det gäller diagnoser osv. Du viste att det var nåtfel och dom viftade bort det tycker jag är jätte tråkigt men dinte så mycket att göra åt nu, men ta det som en läxa.
    Åter igen lycka till med allt, det kommer säkert gå bra även om du är rädd nu. Massa styrke kramar till dig

• Sofi79

Massa kramar och positiv tankeöverföring till dig och bebis. Håll ut

• Dorro85

Hej!
    Nu har våran Mimmi kommit till världen! Den 12 oktober 11.40 kom hon efter 50 timmars värkarbete (jag trodde jag skulle dö) och sedan akut kejsarsnitt. Jag öppnade mig otroligt sakta och mitt vatten ville inte gå. Jag sov ingenting, åt ingenting och fick inte dricka på flera timmar. 17 timmar utan bedövning och sedan lyckades dom iaf få in ryggmärgsbedövningen. Min bästa vän var lustgasen och det tackar jag för.

Läkarna märkte att det inte skulle gå, så jag sövdes ner. När jag vaknade var vår lilla ängel ute! Hon är 40 cm och väger 1290g. Just nu ligger hon på NEO och mår bra! Jag hoppas verkligen att det håller sig!
    Själv har jag otroligt ont efter snittet, men det är första dagen så jag hoppas det blir bättre.
    Tack alla för allt stöd!

• kleopatra

jösses vad skönt att läsa att det har gått bra, jag fortsätter tänka på er o håller tummarna.

• mcsn83

Ett stort GRATTIS till dottern!

• maalin28

Oj nu började jag gråta här... va starka ni har varit!!! Helt otroligt! stort GRATTIS och allt kommer gå fint.

Mvh/ Malin

• Forsberg86

GRATTIS till er lilla flicka, håller tummarna nu för er att allt ska gå bra, men det kommer det är göra:)

• Dorro85
    maalin28 skrev 2008-10-14 10:10:58 följande:
    Oj nu började jag gråta här... va starka ni har varit!!! Helt otroligt! stort GRATTIS och allt kommer gå fint.Mvh/ Malin
    taaaack :D
Svar på tråden Snälla hjälp mig. Snart är det nära.