• buqe

dålig sperma

jag och min man har försökt bli med barn inästan 2 år nu men det har inte gått så bra nu för nån månad sen fick vi reda på att han hade dålig sperma men vi vet inte hur dålig den är vi har lämnat in prover för några veckor sen
    men har inte fått svaren än och helt ärligt jag hållerpå att bli galen kan ej sova mår riktigt dåligt det som är så konstig är att han har barn från tidigare förhållande... men nu så är det något fel snälla är det nån som vet eller har varit med om detta snälla hjälp mig.. jag ber om ursäkt jag skrev så mycket men jag håller på att bli galen här...
    kram till är alla.

• Svar på tråden dålig sperma
  • pumpkinhead

har han barn sen tidigare kan ju inte sperman vara helt kaputt. däremot är det ju många med ert problem som inte kan få barn ihop även om dom kan få det var för sig. men då kan dom ju inte säga att det är fel på sperman. kommer testet visa att det inte är några fel se till o kolla om de är något med eran "matchning"

• buqe
    Svar på #1
    tack för svaret!alltså vi var på semester i spanien för 2 månader sen vi har vänner dom bor där o de sa att det fanns en läkare som de kännde och han va duktig o hade hjälpt många som inte kunnde få barn det var just han som sa att sperman va dålig men han sa aldrig hur dålig eller något annat..
  • Dollars matte

Man kan egentligen inte säga med ett enda spermaprov att den är dålig. Det kan lika gärna bero på dagsformen (hur mannen har levt, stress, om han har varit sjuk eller ätit medicin nyligen osv) så den svenska sjukvården gör alltid minst ett prov till om det första inte visar bra resultat.
    Så ta det lugnt och invänta resultaten innan du målar upp den värsta bilden!

Gift dig inte för pengar, det är billigare att låna dem
  • buqe
    Svar på #3
    tack för ditt svar. ja du har rätt vi ska lämna ett prov till.
    men min läkare ringde idag och sa att min sköldkörtel inte var normal o att det kan också vara därför jag inte har kunnat bli gravid så nu fick jag en till sak att oroa mig för.
  • Dollars matte
    buqe skrev 2008-10-07 18:45:13 följande:
    Svar på #3tack för ditt svar. ja du har rätt vi ska lämna ett prov till.men min läkare ringde idag och sa att min sköldkörtel inte var normal o att det kan också vara därför jag inte har kunnat bli gravid så nu fick jag en till sak att oroa mig för.
    Tråkigt besked, men det går ju i de allra flesta fall att åtgärda! Se det inte som något stort hinder, snarare bara ett litet gupp på vägen. Snart kommer ni vidare i rätt riktning!
    Gift dig inte för pengar, det är billigare att låna dem
Svar på tråden dålig sperma