• Alyzzah

Jag har "CTG-rädsla"

Min förra förlossning var jättejobbig, och en grej jag minns som var riktigt jobbig var när jag blev inskriven och var tvungen att ligga blixtstilla på britsen för att kunna registrera en CTG-kurva. Med världens värsta värkar så var det jättehemskt att inte kunna va rörlig. Fick nästan panik. Blev sen illamående och hade först inget att kräkas i, förrän jag fick en papperskorg som BM sen blev sur över.

Kan man ha som önskemål att slippa ligga på britsen och kanske göra en CTG stående med ett par meters "svängradie" ?

• Svar på tråden Jag har "CTG-rädsla"
  • snappi81

JAg fick gärna stå upp när dom tog ctg men däremot inte gå runt för mycket, men att stå och hänga och gunga över "gåstolen" fick jag gärna.

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Bebis igen

Jag var in o tog ett ctg i helgen pga olika orsaker.... bla misstanke om HF men det var det inte. SKÖNT!

Jag rörde mig fritt och hade mycket väl t.o.m kunnat rest mig så du behöver absolut inte bli låst till den på det sätt du beskriver. Om du oxå förklarar din "panik" så kommer du säkert få vara ännu mer ledig....

KRAM

♥ (¯`°?.¸ ♥ Thedde -96, Elliot -98, lillebror i magen v. 34 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Skogsbloss

Många KK har någon eller några trådlösa CTG. Du kanske kan be att få en av dem...? Ring och fråga! Förklara ditt problem så kan de säkert försöka minimera CTG-tiden.

Svar på tråden Jag har "CTG-rädsla"