• Anonym (fundersam)

Tätt mellan barnen?

Vi funderar på att starta syskonverkstad när vår dotter är 9 mån.
    Det innebär ju att de ev. blir 1 ½ år mellan barnen.
    Om det tar sig på första försöket, vilket ja inte tror de gör, men, iaf.

Jag undrar hur ni som har så "tätt" mellan barnen tycker att de fungerar?
    Jag förstår att de är jobbigt emellanåt, men tänk va roligt barnen har när de blir äldre, osv.
    Vet egentligen inte vad jag vill med den här tråden.
    Vill väl bara höra hur ni tycker de är att ha barnen så pass tätt

• Svar på tråden Tätt mellan barnen?
  • Pheonix

Mina barn är födda november -02, april -04, maj -06 och oktober -07
    Välding tätt. Det är som du skriver, både jobbiga och roliga dagar. För det mesta roliga
    Dom har varandra hela tiden, är väldigt nära som syskon. Jag tycker att det är helt fantastiskt att ha barnen så tätt.
    Visst när dom är sjuka så önskar man att man hade 4 famnar att krama dom i, så det kan bli lite tufft emellanåt!!
    Men underbart!

Lycka till!

• Shirley

Vi har våra barn tätt. Väntar 6:e barnet nu och största är 6 år. Tycker det funkar jättebra, visst e det jobbigt ibland också, och högljutt Men härligt!

• Shirley

Våra är födda 02, 03, 04, 06, 07 och så är den lilla beräknad till april 09

• Anonym (fundersam)

Oj, va ni har legat i!!

Pheonix: Kan tänka mig att de roliga överväger de jobbiga!
    Dessutom har dom ju ut mer av varandra när de inte är så stor åldersskillnad.
    De är 3 år mellan mig å min bror, å de är först nu när vi båda är över 20 vi kan umgås å hitta på grejjer.
    Före dess skulle han ju bara bråkas/retas, osv.

Shirley: Kan tänka mig att de är högljutt emellanåt
    Oj, ja, ni har ju ganska tätt mellan barnen då

Med andra ord kanske man ska sluta tänka så mycke å bara köra.
    Nog kommer ja klara av att ha två barn tätt, då ni har så många å så pass tätt
    Tack för era inlägg

• Anonym

Undrar med?? vi kommer få vårt andra barn i februari och då är vår dotter 19 månader

• Anonym

OJOJOJ  är imponerad av Pheonix och Shirley

• yasmino06

Vi har tre barn föda Feb 06, April 07 och Juli 08.

Är supermysigt att ha så tätt, min stora dotter och min son har jätte kul tillsammans och nu har min lilla dotter börjat att lee och jollra lite och det tycker dom är jätte kul så igår så visade min dotter Yasmin henne leksaker och berättade vad det var förnågot supergulligt var det =) .
    Men visst är det krävande ibland också, några få timmars sömn sen upp igen på morgonen med barnen så ingen sovmorgon inte, men det är det värt.

• Anonym (fundersam)

Åhh, de låter så mysigt att ha flera barn, och så pass tätt!
    Våran lilla tjej är 6 veckor idag. Så, ja ska passa på att njuta av henne, å sen säga åt sambon att ja tycker vi ska börja försöka skaffa ett syskon i april/maj.
    Då blir de minst 1 ½ år mellan dom
    De vore perfekt tycker jag

Svar på tråden Tätt mellan barnen?