• LillaFrun

    Vi som lyckats med insemination :-)

    Jag har absolut inte plussat men tänkte om de som gör det ville lägga in sig här, kanske antal försök och ev behandlingar.
    Känns som det går trögt på den här fronten för en hel del, inkl mig själv, så vi skulle behöva lite hopp.
    Se att det faktiskt funkar
    Hoppas att någon nappar på ide´n och hjälper oss att hålla hoppet uppe
    Givetvis massor grattiskramar till listans framtida medlemmar.

  • Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)
  • spirea

    Jag har sett många här inne tidigare som blivit gravida genom insemination. Men de kanske inte är inne just här så ofta längre. Så är det i alla fall för mig. Jag är gravid i v. 35 efter DI på Nordica, Köpenhamn. Funkade på första försöket!! Så visst funkar det! Jag hade bra hormonvärden och regelbunden ägglossning, så vi körde helt ostimulerat. Lycka till ni som fortfarande kämpar. Tänker på er! Kram

  • regnbågsbaby
    spirea skrev 2008-10-06 10:13:17 följande:
    Jag har sett många här inne tidigare som blivit gravida genom insemination. Men de kanske inte är inne just här så ofta längre. Så är det i alla fall för mig. Jag är gravid i v. 35 efter DI på Nordica, Köpenhamn. Funkade på första försöket!! Så visst funkar det! Jag hade bra hormonvärden och regelbunden ägglossning, så vi körde helt ostimulerat. Lycka till ni som fortfarande kämpar. Tänker på er! Kram
    Vi har ett misslyckad försök bakom oss...vi körde ostimulerat.
  • ockra27

    ja vi blev gravida på andra försöket ostimulerat och nu har vi en son på 4 månader snart:) lycka till nu.

  • LillaFrun

    Åh
    Lite hopp i min lista

    Spirea, DI, danmark, ostimulerat, 1:a försöket
    ockra27, ostimulerat, 2:a försöket

    Hoppas det finns massor av er där ute som vill skriva dit er och ge oss lite hopp

    Tack Spirea och ockra27.

  • Lejla och Ullis

    Vi har gjort två inseminationer och misslyckats med båda.
    Jag vet inte riktigt vad chansen är att bli gravid vid insemination. Vår gynekolog som vi träffade på Huddinge sa att hon inte tyckte att man skulle använda inseminationer överhuvudtaget utan enbart provrörsbefrukningar. Hon sa att ska man betala själv så ska man lägga pengarna på provrör för att chansen är så mycket större.
    Vi har en insemination kvar och eftersom de två första inte fungerat så är vi rätt inställda på att vi kommer att göra provrörsbefrukning så småning om.

  • SisselaM

    Jag blev gravid på första försöket med insemination men fick missfall. Det var också ostimulerat

  • spirea

    Hej Leila och Ullis! Tycker det var lite konstigt av er gynekolog att säga så. Dessutom kostar ju IVF/ICSI väldans mycket mer än insemination om man ska hosta upp pengarna själv. Man bör väl göra en bedömning i varje enskilt fall kan man tycka.
    Lycka till med era försök! Jag håller tummarna!

  • salt

    Gravid på andra försöket här i Sverige. Fick stimulering trots regelbunden ÄL och allt bra i övrigt. BF i februari.

    Håller med spirea, det måste ju bedömas från fall till fall! För min del hade det känts som väldigt, väldigt överdrivet att börja kämpa med IVF när jag kan bli gravid med hjälp av en plastslang!

Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)