• Mamma och Mor

Ungefär vid vilken ålder börjar barn att kunna hoppa jämfota?

Ja, som frågan lyder; ungefär vid vilken ålder börjar de flesta barn kunna hoppa jämfota utan att ha stöd mot något?

~Vår fina tjej - Miriam 061213~
  • Svar på tråden Ungefär vid vilken ålder börjar barn att kunna hoppa jämfota?
  • SmileyMalin

man "ska" kunna det rubt 3-4 år har jag för mig... men min tös på 2½ gör det utan problem...

• norgesessan

min son är precis 3 år, han har börjat med det nu, eller har gjort det et par månader, kommer inte ihåg...

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Mamma och Mor

Jaha, oj - det var lite senare än jag trodde Förvånad

Vår dotter har hoppat jämfota sedan hon var ungefär 19-20 månader ungefär och det tyckte personalen på förskolan var lite ovanligt. Har inte själv reflekterat över om det var sent/normalt/tidigt hon börjat med det, men då vet jag att hon är lite tidig med jämfotahoppandet :)

• Audrey Will

Min 2-aring ligger i hardtraning:) Han kan nastan!

• Tant Green

Jag tror min dotter var lite sen, hon var nästan 3 år.

• ladydivine

Sonen var ¨nånstans mellan 1 och 1½ år.....verka ju vara lite tidigt iaf, men han har och är tidigt motoriskt sätt så =)

• solida

Milo lärde sig för ett par veckor sen. Han hoppar runt här som en groda. Han är 20 månader. Det är ganska tidigt, jag är förskolepedagog och har en del kunskap. han är dock sen på många andra områden, så brukar det också vara. Om man brister i språket tar man igen det i motoriken etc.

• Rhonda Breeze

Min 20-månaders älskar att hoppa... Men för den skull har hon inte lärt sig att göra det

• Mamma och Mor

solida: det lite roliga är att dottern var rätt sen med att börja krypa (11 månader) och närmare 15 månader innan hon gick bra utan stöd. Därför tänkte jag att hon nog inte var så tidig med "hoppandet" fram tills att de på förskolan anmärkte att hon redan kunde det
    Hon är nog normalt framme gällande talet, tvåordsmeningar i massor och härmar i stort sett alla ord man säger.
    Det är kanske så att utvecklingen går i olika språng och att det ibland står still, för att sedan ta ett rejält skutt framåt?

Svar på tråden Ungefär vid vilken ålder börjar barn att kunna hoppa jämfota?