Bahia Feliz, Gran Canaria, i januari -09 - någon mer?
Vi åker till Bahia Feliz (Blue Star Monte Feliz) den 3 januari och stannar en vecka. Någon mer som åker då?
Vi åker till Bahia Feliz (Blue Star Monte Feliz) den 3 januari och stannar en vecka. Någon mer som åker då?
vi åker ju som du vet, men puffar på tråden å kollar om det är fler
samma hotell 17/12-7/1
aha, va kul, då kanske vi ses då!
Vi åker dit 14/1-09, två veckor, vi ska bo på hotell Orquidea (2 barn: 4 år samt 8 månader).
Vädret i Januari/Februari i Bahia Feliz kan vara lite oberäkneligt. Vet många som har tyckt att vädret var trist i den perioden. Dessutom blåser det rätt kraftigt där.
Vad gäller poolerna så har många ställen uppvärmda pooler och jag skulle gissa att de nämnda hotellen också har det då de är typ 4-stjärniga. Hotellen i Bahia Feliz är, tycker jag, de bästa hotellen för barn på Gran Canaria, men jag kan ju ha missat något . De är i alla fall riktigt bra för barn!
Vad gäller stränder så gissar jag att hotellen har gratis direktbussar till stranden i Playa Ingles på c:a 15 minuter.
Bäst är om ni har råd att hyra en liten bil den tid ni är här. Inte bara för att enkelt kunna ta er till o från stränderna utan också för att ta del av Gran Canaria som faktiskt är en riktig sagoö. Det finns så mycket att uppleva här. Gå till öns officiella hemsida och kolla in allt på SVENSKA :
grancanaria.com/patronato_turismo/3225.0.html
Ön är helt enkelt fantastisk och för att kunna ta till er allt behöver ni en bil. Vill ni ha "hjälp" med det så kan ni inboxa mig. Jag bor här och känner personligen ägaren till en av Kanarieöarnas absolut största biluthyrningsfirmor med 15-20 kontor, över 1000 fordon samt flera decenniers erfarenhet i branschen. Dessutom är ägaren till bolaget en riktigt reko kille om ni frågar mig.
Kan tillägga att soltimmarna är pålitliga i Puerto Rico även i Januari/Februari och det kan ju vara bra att ha en bil också för att åka dit i det fall att vädret i Bahia Feliz blir dåligt och ni absolut vill tillbringa dagen på stranden.
Oavsett hur ni vill göra så har ni gjort ett riktigt bra val genom att välja Gran Canaria som destination. Ön är helt fantastisk som turistdestination ! "Allt" finns här. man behöver bara vara öppen för att ta det till sig så har man en drömsemester !
Hannapanna: vi har tänkt som så att boendet i bahia är så pass billigt så för meallanskillnaden mot likvärdiga hotell i tex argunegin/puerto rico kan vi åka taxi varje dag framåtillbaka under 3 veckor till södra sidan!
alltså kommer vi många gånger ta taxi/buss till tex argunegin/puerto rico gå in på hotell med varma pooler å tillbringa dagen där. samtidigt får man ju lite omväxling.
Deoran: jag menar mest att vattnet på bahia är kallt i vårt tycke den är inte värst om något uppvärmt fast det skall vara det, vår unge gillar inte att bada där!
å vi kommer att tillbringa några dagar vid pool med varmt vatten! samt förklaringen till varför vi ändå valt bahia denna gång trots att vattnet är kallt å badandet är nått vi gillar är just de billigapriset att mellanskillnaden (17 000,- billigare ! för 3 veckor jämfört med tex argunegins sunwing med varmt vatten)
samtidigt ett tips för nån annan som bor där å vill bada i varmt vatten.
om vi väljer taxi eller vad är en annan sak (menade mest att mellanskillnaden räcker till att åka taxi fast varje dag), vi tycker det är bekvämligare med taxi än egen bil å vi är inte flera som kan dela.
Deoran och hotten,