• luckychica

ha barnen själv på nätterna?

Min sambo har nyligen börjat jobba natt och innan har han jobbat 2 skift... När han funderade över att börja jobba natt så diskuterade vi hur de skulle bli med barnen eftersom han har dom varannan vecka. Jag sa att jag skulle fundera över om jag ville ta dom själv när han jobbade över nätterna.. Efter jag hade tänkt på saken beslutade jag att jag inte kände att jag var redo för det och ville inte ge upp min frihet på kvällarna då jag gillar min tid själv hemma och är ofta hos vänner och sitter o snackar skit med dom till sent inne på nätterna.. jag kände inte att jag ville ge upp detta! Sen så är det också så att när jag jobbar kvällar och nu ska jag även hoppa in extra på natten så gå inte det ihop med hans tider.. tex jag slutar 2130 är hemma vid 22.00 men har kör till jobbet 2130 varje kväll förrutom söndagar då han kör 2100. Det blev så att barnen fick vara hos sin mamma istället. och då körde hon igång med att jag hatade deras barn och att jag ville att han skulle putta bort sina barn. och en massa annat.. men varför ska ge upp min frihet för att sitta hemma och passa barn som inte är mina?! hon vill inte riktigt förstå detta. min sambo förstod mig helt och han lyssnar på alla mina åsikter och vad jag känner. men att få henne att förstå det?! Till slut kom hon med ett ultimatum om att om han inte lät henne ha dom hela veckorna och han bara då och då och varannan helg så skulle hon försöka få ensam vårdnad! i början kändes det lite som han blev lite besviken på mig pga av att allt detta blev orsakad av att jag inte ville ha dom vaje natt! några åsikter?!?!!?!

• Svar på tråden ha barnen själv på nätterna?
  • aleksa98

Då får han väl ta ett dag jobb istället om du inte vill ta hand om barnen

• luckychica

ja men han kan ju inte byta tillbaka till de skiftet han var på innan eftersom de har redan gett bort tjänsten... och han behöver jobba natt pga att han sover så dåligt när han jobbar skift... annars hade han aldrig bytt till natten.

aleksa98 skrev 2008-09-29 23:16:30 följande:
    Då får han väl ta ett dag jobb istället om du inte vill ta hand om barnen
  • aleksa98

Jag förstår både dig o mamman. Jobbig sits men egentligen tycker jag såhär att e det hans v så får han fixa barnvakt bästa han vill om du förstår vad jag menar. Mitt x vill bara ha sina barn varannan helg vilket har satt mig i en situation där jag bara kan jobba dag mån-fre o det e inte det lättaste när man e undersköterska, vilket innebär att jag e arbetslös just nu o letar jobb som en galning. Jag hade ju inte accepterat att han inte skulle haft barnen för att hans jobb kommer före, förstår du hur jag menar?

• luckychica

ja jag förstår vad du menar.. men han tar dom så mkt han kan.. han kan ju inte säga upp sig från jobbet bara för att han måste ha dom mer...?? då hade vi inte haft ekonomi för att överleva bara eftersom jag e bara timmis (som undersköterska också! så jag vet hur de e med ett sånt jobb så du kanske förstår varför jag inte kan ha dom heller?) Han försökte faktiskt lösa problemet.. med att han antingen skulle lämna dom hos sin mamma när han jobbade.. eller så fick de sova hos biomamman så hämtade han dom på morgonar efter han hade slutat och körde dom till dagis då.. men detta gick hon absolut inte med på!!! så vad ska man göra?

aleksa98 skrev 2008-09-29 23:22:26 följande:
    Jag förstår både dig o mamman. Jobbig sits men egentligen tycker jag såhär att e det hans v så får han fixa barnvakt bästa han vill om du förstår vad jag menar. Mitt x vill bara ha sina barn varannan helg vilket har satt mig i en situation där jag bara kan jobba dag mån-fre o det e inte det lättaste när man e undersköterska, vilket innebär att jag e arbetslös just nu o letar jobb som en galning. Jag hade ju inte accepterat att han inte skulle haft barnen för att hans jobb kommer före, förstår du hur jag menar?
  • aleksa98

Ja det e ju jättesvårt. Jag tycker det e synd att dom inte kan komma överrens bättre, vet iofs inte hur dom har haft det innan med seperation osv. Kan bara säga att mitt x svarade mig när vi "snackade" kan inte snacka med varandra o jag nämde att jag fått tacka nej till en fast tjänst att det var inte hans problem, det skulle jag ha tänkt på innan. jag har inte bett om att ha barnen själv alltid, han vill inte ha dom mer för det passar inte eftersom jag tar alla hans pengar så måste han jobba som han gör, bla bla bla. Så jag hade inte ställt upp ett öre på mitt x om han hade behövt ha barnvakt om du förstår men din situation e svår, du har ju inga skyldigheter jäntemot barnet/en fastän man kan tycka det som bio förälder för du "visste" vad du gav dig in på. Usch svår sits

• luckychica
    aleksa98 skrev 2008-09-29 23:53:44 följande:
    Ja det e ju jättesvårt. Jag tycker det e synd att dom inte kan komma överrens bättre, vet iofs inte hur dom har haft det innan med seperation osv. Kan bara säga att mitt x svarade mig när vi "snackade" kan inte snacka med varandra o jag nämde att jag fått tacka nej till en fast tjänst att det var inte hans problem, det skulle jag ha tänkt på innan. jag har inte bett om att ha barnen själv alltid, han vill inte ha dom mer för det passar inte eftersom jag tar alla hans pengar så måste han jobba som han gör, bla bla bla. Så jag hade inte ställt upp ett öre på mitt x om han hade behövt ha barnvakt om du förstår men din situation e svår, du har ju inga skyldigheter jäntemot barnet/en fastän man kan tycka det som bio förälder för du "visste" vad du gav dig in på. Usch svår sits
    jag vet!! hihi det är väldigt svårt... han har berättat att hon alltid hittar saker att bråka om.. jag vet inte vad det är om det är svartsjuka eller att hon helt enkelt inte vill se honom med någon annan eller hon bara gillar drama?? hon har ju en sambo som hon började träffa precis efter de hade flyttat ifrån varandra för ett och ett halvt år sen.. så förstår inte vad problemet är?? Förstår inte varför jag ska dras in i dessa problemen?? De e deras barn och det får lösa sånt själva tycker jag! känner att det tar mycket på förhållandet.. det känns nästan som man MÅSTE göra det för att göra alla glad.. men gör man något mot sin vilja så kommer alla må dåligt i slutändan?!
  • aleksa98

Mmmm förstår det, ingen direkt sits som jag skulle vilja vara i. Jag har problemet att jag inte ens kan fråga mitt x om ngt, vilket jag sällan gör, t.ex om barnen, då e jag direkt ute efter att förstöra mellan dom, jag e singel för att jag vill ha tillbaka honom. Dom vågade inte berätta för mig att dom skulle åka till afrika (tunisien haha) låter väl finare med afrika för dom var rädda för hur jag skulle reagera, aja men snälla, tro inte att ni e centrum i universum o det var faktiskt jag som lämnade honom. Men sen så e det ju saker som jag o han inte ser lika på, t.ex har han inte ringt sina barn 1 enda gång sen vi sep för 1.5 år sedan osv o hans nya som han träffade dagarna efter jag kastade ut honom påstår att hon älskar barnen men ändå gör/säger hon inget när han behandlar barnen fel, hon har själv sagt till mig att han e en urusel pappa o jag menar om hon nu älskar mina barn, vill hon inte dom deras bästa???? men då säger hon att hon inte vill blanda sig så situationen att jag ska välja mellan dig o hans x e jättesvår, för jag förstår dig, samtidigt som jag förstår henne

• Ärlig

Har bara läst TS och kom bara att tänka på att det är alltid enklare att kasta skit på en "utomstående" än en man bryr sig/har brytt sig om.
    Om biomamman stött på problemet via en vän i samma sits så hade hon troligen sagt att det inte var exets partners fel, utan helt enkelt exets egna fel då det var denne som lade sitt schema så barnen blev drabbade.
    En tanke bara, du är ingen bov i dramat, du har bara en biroll.
    En enkel måltavla

• Calles matte

Min mans ex jobbar nätter och då är barnen hos oss. Vi har fått lägga upp ett "specialschema" som skall passa hennes arbetstider osv. Enligt dina bonusbarns biomamma skulle det alltså innebära att mina bonusbarns biomamma hatar sina barn och inte vill ha dem hos sig, eller?

Som Ärlig säger så är det mycket enklare att kasta skit på en "utomstående", troligtvis är det därför biomamman ger sig på dig. Stå på dig, det ÄR inte ditt ansvar att vara barnvakt för deras barn!

• AnnanAnna

Har bara läst TS så jag kanske upprepar något...
    Men alltså det är väl inte du och mamman som har delad vårdnad. Om mamman och pappan jobbar som de gör så får de väl hitta ett schema som passar för det eller? De kan ju inte förvänta sig att de skall göra ett umgängesschema som helt ska stå och falla med att DU som inte är förälder skall ha barnen.

Typ som att jag skulle blivit sur på min mamma idag och tyckt att hon hatar sina barnbarn när hon förklarade att hon inte kunde vara med barnen imorgon när det kört ihop sig för mig och min sambo...?

Svar på tråden ha barnen själv på nätterna?