ha barnen själv på nätterna?
Min sambo har nyligen börjat jobba natt och innan har han jobbat 2 skift... När han funderade över att börja jobba natt så diskuterade vi hur de skulle bli med barnen eftersom han har dom varannan vecka. Jag sa att jag skulle fundera över om jag ville ta dom själv när han jobbade över nätterna.. Efter jag hade tänkt på saken beslutade jag att jag inte kände att jag var redo för det och ville inte ge upp min frihet på kvällarna då jag gillar min tid själv hemma och är ofta hos vänner och sitter o snackar skit med dom till sent inne på nätterna.. jag kände inte att jag ville ge upp detta! Sen så är det också så att när jag jobbar kvällar och nu ska jag även hoppa in extra på natten så gå inte det ihop med hans tider.. tex jag slutar 2130 är hemma vid 22.00 men har kör till jobbet 2130 varje kväll förrutom söndagar då han kör 2100. Det blev så att barnen fick vara hos sin mamma istället. och då körde hon igång med att jag hatade deras barn och att jag ville att han skulle putta bort sina barn. och en massa annat.. men varför ska ge upp min frihet för att sitta hemma och passa barn som inte är mina?! hon vill inte riktigt förstå detta. min sambo förstod mig helt och han lyssnar på alla mina åsikter och vad jag känner. men att få henne att förstå det?! Till slut kom hon med ett ultimatum om att om han inte lät henne ha dom hela veckorna och han bara då och då och varannan helg så skulle hon försöka få ensam vårdnad! i början kändes det lite som han blev lite besviken på mig pga av att allt detta blev orsakad av att jag inte ville ha dom vaje natt! några åsikter?!?!!?!