• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 2

Här är fortsättningstråden för oss som ibland känner oss sååå trötta på allt men ändå kämpar vidare i bebisverkstan, och visst ska vi bara lyckas!!!!

Så shoot

2009 ska vi ha många plus!!!!

Även nya trådare är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 11:17
    Här är den gamla tråden

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m34085712.html

• Svar på tråden Jag blir så trött... del 2
  • frukarlssonn

Hallååååå någon här?? Nä jag va först här då

• Prisssan

*Kliver in*

Bra beslut Chanel

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • frukarlssonn

Välkommen Tack!

Prisssan skrev 2008-09-29 11:19:40 följande:
    *Kliver in*Bra beslut Chanel
  • Prisssan

Hihi..drömde inatt att jag tog ett gravtest som visade plus. Men det vågade jag inte tro på. Såå verklig dröm. *Ryser*

• Solkattan

Hej!
    Nu har jag hittat hit.. mej blir ni int av mä!! ;)
    Känner som vanligt inget speciellt... förrutom väldigt ont i axeln för att jag råkade somna i soffan till mitt favo program "aches to aches" igår. Känns faktiskt väldigt konstigt att somna i soffan på en söndag. Fredagar är mer min grej att däcka i soffan innan tio...
    Sambon tror att jag är gravid. Men jag känner efter o efter hela tiden... och inte känner jag nåt "övertygande". kommer nog hinna bli galen på riktigt innan denna vecka är över...
    På lördag var det tänkt att vi skulle vara barnvakt. men nu i helgen fick vi höra att det var redan på fredag kväll!
    Usch, det känns inte riktigt bra.. måste nog testa innan vi går iväg och är barnvakt. Ville inte sitta där med en överenergisk 6-åring som klänger på en när man helst av allt bara vill ligga ner o gråta... Varför sa vi att vi kunde vara barnvakt för.. suck.. nu när svärmor faktiskt är hemma så skulle jag föredra att hon var barnvakt istället. men jag vet ju hur besviken lillkillen kommer bli ... för två veckor sen frågade han ju "när är det Ni ska sitta barnvakt?". Iof. kanske kommer det vara bra att få tänka på annat..? Att verkligen inte ha tid att ligga ner o grina..?
    Hoppas förresten att Ni har haft lika fint väder som vi haft i helgen.. strålande sol!

• Prisssan

Solkatta: Vi vill inte bli av med dig heller.

Hoppas att det går bra med barnvaktningen och om du nu testar! *Håller tummarna*

• augustibruden

Tjoho! Här är jag också!
    Tack Chanell för att du fixade den nya tråden!

Cellisen: Visst är det läskigt med drömmar som är så starka och man minns dom jätte väl efteråt.
    Jag hoppas att det var en sanndröm om det som kommer längre fram för dig.
    Själv drömde jag om IVF i helgen som tyvärr blev ett minus. Jag grät floder i drömmen. Det var en ganska sjuk dröm för vi var jätte många som skulle göra IVF i en lång korridor och man var bakom ett litet skynke.

Solkattan: Jag tror som din sambo!
    Vi hade också fint väder och det var Skördefest på Öland men massor med kul happenings. Synd bara att helgerna går så fort, har världens "Antimåndag" dag och sitter bara framför datorn och stirrar framför mig som ett fån. VILL INTE JOBBA!

• frukarlssonn

Kul att ni hitta hit

Solkattan: håller verkligen tummarna för ett plus!!! Man känner ofta inget förrän efter bim. Så va de som sagt för mig. Allt de där me att kissa ofta, trötthet o illamående kände jag nada av, som en del gör bara dagarna efter äl.

Cellisen: visst e de läskigt när drömmar blir så verkliga. Jag hade en sån dröm kort efter mf, o jag va såååå besviken när jag vaknade. Men tänk om din dröm är sann? Hoppas!!!

Augustibruden: vilken hemsk dröm, som tur är betyder det inte att det kommer bli verklighet! Jag drömmer ofta sånt pga rädsla just för att inte lyckas, sen drömmer jag helt plötsligt att jag är gravid. Usch så jobbigt

• augustibruden

Boring!!! Jag är så less på att jobba.
    Vill vara mammaledig NU!!!!!!!!!!!!!!
    Känns så orättvist att andra får ett skönt avbrott med mammaledigheten så att dom t.o.m längtar tillbaka till jobbet.
    Tänk vilken känsla det måste vara den dagen man går hem för barnledighet och vet att man ska vara ledig minst 1 år!
    Sen vet man ju att det är massor med jobb med bebis och absolut ingen ledighet men det är ändå något helt annat än att sitta på ett kontor.

• frukarlssonn

Håller verkligen med!!! När vi började me bebiverkstan hade jag planerat att slippa jobba en hektisk o jobbig sommar här o va mammaledig, yeah right!! Om man ändå blev gravid

Idag hörde jag av en kollega att en tjej här ska ha tvillingar. Hon ville egentligen inte ha barn alls, så hon va inte direkt överlycklig över plusset. Och när hon fick höra att de va tvillingar, hade hon blivit förbannad, hon ville ju inte ha barn alls. Ok, nu är hon nog glad över att få barn. Men det känns lite orättvist...

augustibruden skrev 2008-09-29 13:11:50 följande:
    Boring!!! Jag är så less på att jobba.Vill vara mammaledig NU!!!!!!!!!!!!!!Känns så orättvist att andra får ett skönt avbrott med mammaledigheten så att dom t.o.m längtar tillbaka till jobbet.Tänk vilken känsla det måste vara den dagen man går hem för barnledighet och vet att man ska vara ledig minst 1 år!Sen vet man ju att det är massor med jobb med bebis och absolut ingen ledighet men det är ändå något helt annat än att sitta på ett kontor.
Svar på tråden Jag blir så trött... del 2