Torrevieja
Vi är en chilensk/svensk familj som vill flytta till Spanien,gärna kring Torrevieja då vi har lite kontakter. Jag är dock super nervös då jag inte vet hur något funkat där. Gärna lite tips om ni har på dagis,jobb,hyror m.m m.m
Vi är en chilensk/svensk familj som vill flytta till Spanien,gärna kring Torrevieja då vi har lite kontakter. Jag är dock super nervös då jag inte vet hur något funkat där. Gärna lite tips om ni har på dagis,jobb,hyror m.m m.m
hej!
vi bodde i Torrevieja i 8 âr. I början var allt helt ok och vi trivdes jätte bra, saknade familjen väldigt mycket men allt annat var helt ok, det vanliga-klimatet,folket,kulturen m.m
Allt förändrades nár min dotter föddes, 4 mân mammaledighet, sen ska man tillbaka till jobbet om man inte väljer och fâr tjänstledigt.
Att bo där med barn och utan familj som kan hjälpa till är nästan omöjligt. Oftast jobbar man till 20-22 dâ man har siesta mellan 14-16 sen ska man tillbaka, skolan slutar vid 17-tiden.
Vi fick inte ihop det med skola och jobb.
Sen ska du veta att lönen är jätte dâliga mellan 800-1000? för heltid.
Sen har Torrevieja blivit mycket "osäkert " det finns mycket kriminalitet skulle absolut inte vilja att mitt barn växer upp där.
Bostad skulle jag râda att hyra först. Det är jätte svârt med jobb där nu pga krisen.
Vi hade jätte svârt att ta beslutet att flytta tillbaka till Sverige men nu när jag är här känns det som paradiset, MYCKET tryggare, bättre barnomsorg, underbar natur.
Visst är det underbart med bra váder och glad folk men har man barn är det mycket man ska tänka pâ.
Har du frâgor skriv till mig, har ocksâ kontakter där om ni skulle behöva
läs den här trâden www.familjeliv.se/Forum-11-239/m35101263.html
mammor i spanien
Tack så mycket...har en mormor och en moster där..men jag vet jag kommer sakna min mamma o pappa... men jag har alltid känt det som om nåt saknas här... dessutom känns det som det vore en ide o göra det innan barnen blir för stora om man nu skulle ångra sig...
Hej tjejer!
Var ett tag sedan jag var in & skrev men brukar kolla vad ni andra har för er, sitter nu pa jobbet, har tur & jobbar enbart mellan 8.30 till 15 & pa mandagar jobbar vi em med, vilket känns underbart när man är mamma. Just nu är hon hemma med sin pappa och kommer att vara det till jan., sen blir det dagis & pa ett sätt ser jag fram emot det, har sadana positiva erfarenheter fr dagis, men det var ju i Sverige för mer än 25 ar sedan, sa vi far se hur det gar.
Min förlossningsupplevelse var bara positiv, jag födde pa statligt sjukhus & hade nog tur för natten som Elsa föddes var det väldigt fa förlossningar sa tva barnmorskor var med mig hela tiden & min man fick oxa vara med, förutom i sista skedet da han höll pa att svimma & fick ga ut :)Men hur som helst sa har jag bara positiva upplevelser & lillelsa var med mig hela tiden, enda gangerna de tod ut henne var för att bada, ge vaccination & kolla hörseln.
Dessutom sa tycker jag att de har bättre koll under graviditeten än vad de har i Sverige, vet inte hur manga ultraljud det blev...men fler än fyra i alla fall.
Vad kul med ni som väntar barn snart, & bra att det inte va natt Granada. Skulle oxa vilja ha barn igen, Elsa blir snart 8 manader, kanske lite tidigt men vill inte vänta för länge, dock ar inte min man sa sugen, men jag haller pa att bearbeta honom:)
manga kramar till er alla & ha en trevlig dag