• Lillaliten

Slut på ägg i frysen?

Hej!
    Var till uppsala på vårat första Fet i onsdags, första ägget hade inte klarat sig, så de fick ta fram vårt 3e å sista ägg.
    Det jag funderar på nu är, va händer om inte det fäster? E vår chans över då?
    Men mest av allt vill jag att det 4 celliga som vi fick nu fäster, men man kan ju inte låta bli å fundera!!
    Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 15:09
    gäller donerade ägg som vi har haft i frysen!!=)

• Svar på tråden Slut på ägg i frysen?
  • Mizz Turko

Det beror ju på om du gör genom landstinget och har du då utnyttjat dina 2 ivf försök? Om inte, så har du rätt att genomgå ditt 2.a ivf försök också om det är så att du inte blir gravid och ditt sista ägg förbrukas.

Om du har förbrukat dina 2 ivf chanser och alla dina ägg, så får du därefter vända dig till privat klinik för vidare behandlingar.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Lillaliten
    Svar på #1
    ja jag går via landstinget. Har gjort ett färskt försök och ett fryst nu.
    Ok tack, då e det bara vänta å hålla tummarna då!!
  • Mizz Turko
    Lillaliten skrev 2008-09-26 14:38:43 följande:
    Svar på #1ja jag går via landstinget. Har gjort ett färskt försök och ett fryst nu.Ok tack, då e det bara vänta å hålla tummarna då!!
    Har du genomgått 1 eller 2 ÄP?

Om du har genomgått bara 1 ÄP, så har du ju fortfarande 1 helt ivf försök kvar.

Lycka till nu.
  • Lillaliten

Mizz Turko skrev 2008-09-26 14:56:07 följande:

Har du genomgått 1 eller 2 ÄP?Om du har genomgått bara 1 ÄP, så har du ju fortfarande 1 helt ivf försök kvar. Lycka till nu.
    ÄP?
  • Lillaliten
    Svar på #5
    Jaha ok!
    Nä jag har fått ägg donerade å det var då de fick ut 3 ägg till mig!
  • Mizz Turko
    Lillaliten skrev 2008-09-26 15:03:30 följande:
    Svar på #5Jaha ok!Nä jag har fått ägg donerade å det var då de fick ut 3 ägg till mig!
    Jaha, då vet jag inget om det tyvärr. ÄD har ju andra regler.
  • mast07

När embryona är slut får man börja om hela processen med att hitta en ny donator osv.

Vi har ett embryo kvar i Finland, så jag hoppas att nåt av dom två embryon jag bär på nu har fäst. Känns lite jobbigt att börja om hela processen igen med att vänta på en ny donator.

• skugga1

Vi på akademiska ska väll ha 3 försök (et+fet=1försök)men de sa till oss att man hamnar typ sist i kön efter ett försök så det kan ta väldigt lång tid till nästa.
    Håller tummarna för detta försök
    kram

Lycka är att inte känna saknad
  • Lillaliten

Åhh nej, vill verkligen inte behöva vänta den här tiden igen... SÅ nu hoppas jag för allt i världen att de lilla livet fäster å mår bra!!
    Skugga hur mår då? =) Kram

• skugga1

Hejsan
    Jag mår ganska bra,lite illamående ibland och kan inte dricka kaffe men det känns såååå bra.
    Hur känner du dig ? Att ruva är nog bland det jobbigaste som finns.
    Håller tummarna att det går bra NU.
    kram

• Lillaliten

Hej skugga!
    Haha, jag e ju inte kaffe drickare Men det e ju värt det, jga skulle kunna må hur dåligt som helst bara det fungerar!! =)
    Jag mår bra, man går ju å känner efter hela tide, tycker att det kan känas som det sticker till/ drar lite i magen då å då. Vet inte om det e ett bra eller dåligt tecken... Å det känns som dagarna står still... suck.
    Kram

• skugga1

Hej
    Stick i magen var  iaf ett bra tecken för mig,jag har så fortfarande.
    När har du testdag? hoppas sååå för att det ska gå bra.
    När jag ruvade första gången tyckte jag att man kände mycket mer än vad jag har gjort denna gång,nu har det bara dragit lite i magen och att kaffet smakar blä.
    Illamåendet kommer mer och mer nu, men det känns bra , som att det blir mer verkligt då.
    kram

Svar på tråden Slut på ägg i frysen?