• Amandamamman

Aurorasamtal

Efter att ha haft en svår första förlossning har jag nu blivit erbjuden Aurora-samtal inför min andra förlossning.
    Självklart tackar jag ja men hur går det till.
    Har svårt att förstå hur någon ska kunna omvända mig till att se fram emot att föda.

• Svar på tråden Aurorasamtal
  • Fleece

Intressant tråd, skulle också vilja veta, puff puff ... Gjorde planerat kejsarsnitt pga säte och är rädd för att skaffa fler barn...

• Tuffa Viktors mamma

man träffar en erfaren BM och pratar vad man är rädd för eller vad ma har för erfarenheter eller andra känslor....  
    det finns både bra och dåliga sånna BM så känner du inte att man klaffar med den du träffar så byt...

när jag väntade mitt första barn träffade jag en häms människa som bara försökte övertalla mig att föda vanligt och visa ställningar och om jag sa nått som jag var rädd för så sa hon att så var det inte och att kvinnan är skap för att föda barn och när det gått en timme fråga hon om jag fortfarande rädd....
    det möter lädde till att jag bara kände mig överkörd.....

nu väntar jag mitt andra barn och träffar en annan BM som är helt underbar och absolut inte försöker övertal en utan lysnar på vad man har att säga.....

• Tuffa Viktors mamma

gud vad många stavfel det vart.... är lite trött tror jag

Svar på tråden Aurorasamtal