Madrasser som flyttar sig i sidledd?
Undrar om ni har något tips för att madrasserna i sängen inte ska flytta sig i sidledd.
Så det inte blir glapp mellan madrasserna, då det inte finns några kanter som håller.
Undrar om ni har något tips för att madrasserna i sängen inte ska flytta sig i sidledd.
Så det inte blir glapp mellan madrasserna, då det inte finns några kanter som håller.
haha det här problemet känner jag till. vi har visserligen en stor madrass men den flyttar sig likt förbannat ändå. haha!! har en tanke på att prova kardborreband. finns ju sådan man klistrar på. frågan är bara om dom är starka nog. vad jag har förstått så glider iaf vår madrass åt det hållet vi går i sängen på. vilket är logiskt. men ska man behöva gå runt varannan dag då?
det blir lite bättre om man har toppklädsel i strech-frotté.
man kan åxå lägga sådana där , oj hur ska jag förklara... liksom gummerade hmmm, som man ska ha under mattor, för att dom inte ska halka omkring... finns både stora och små att köpa, finns även en typ som är nästan som en löpare, som man ska ha under mattor, eller under vaxdukar, så dom ska ligga still... den typen iallafall, kan man ju ha mellan bäddmadrassen och resårmadrassen....
jag har samma problem, men funderar då på: lossnar kardborren från sig själv (alltså de två olika delarna) eller från madrassen?
annars så låter ju som att antihalk grejer skulle kunna funka. måste hitta en lösning, jag kan inte sova när madrassen kanat på sne
KLlimen: Kardborrbanden lossnade från madrassen inte från de olika delarna.
Får kolla upp med antihalk också.
Jag har en "antihalk"-grej under madrassen och det funkar inte. Kanske om den var heltäckande? Kanske kan man testa både-och?
det ska finnas anti-halk på metervara.. har man en bred, som täcker det mesta av madrassen ska det väl vara sjutton om inte madrassen ligger still! iså fall är det väl bara att köpa sängram??
Visst e de sjukt att alla har samma problem och det finns ingen lösning.
Jag har också samma problem. Blir tokig!!! Har funderat på spännband..
men hur sover ni egentligen verkar väldigt oroligt i era sängar
vi har sängram, så jag har inte problem med madrasser som inte ligger stilla, men våra tonåringar har inte sängramar, men toppklädslar i strech-frotté, samt tjocka bäddmadrasser, och dom ligger då stilla...(madrasserna alltså
)
Min bäddmadrass drog iväg hela tiden så jag köpte såna här www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60106089 (det är ett resårband på undersidan som man tar under sängen och fäster på andra sidan lakanet) så nu stannars den kvar på sängen, skitbra.
Det bästa tipset jag kan ge är att köpa en hel bäddmadrass - då slipper man "hölan" i mitten
Fast vi har en stor.. men den liksom förflyttar sig neråt jämnt.
min fantasi har tagit slut
kardborre, antihalk, topklädsel,resårband, "binda-fast"-metoden, sängram...
ähh, sy fast skiten
hink o spade skrev 2008-09-26 10:18:04 följande: