• Maria V

Lyxhustru

Jag kan äta lunch med mina vänner flera gånger i veckan Jag går till frissan 1 gång i månaden Har nån som hjäler till att städa här hemma Får massage varje vecka Har alltid nya fina käder Har det rent och fint här hemma Eller så är jag en helt vanlig hemma mamma som går i mysbyxor och spya på kläderna varje dag.
    Hinner knappt med att borsta håret efter man har duschat. Har för den delen ett hår som ser ut som en risbuske. Har leksaker över hela golvet. Skulle behöva ha lite massage iallafall varannan månad. Slänger i mig maten bara för att hinna med baren. Träffar mina vänner alltför sällan..

Ja det är väl så det ser ut.. Men inte gnäller jag över det. Älskar mina barn över allt annat. Så lite spya på kläderna det är inte nå som jag bryr mig om.
    Men visst är det kul att nångång kunna klä upp sig, fixa håret och få på sig lite smink. Då känner man sig fin Skrattande

Att kunna stå i duschen 5 minuter utan att någon ropar mamma eller knackar på dörren. Det är egentid det...

Men vad vore livet utan barn. Troligen inte så mycket.

Wilma 070313 Hjalmar 080724
  • Svar på tråden Lyxhustru
  • ÄlskadeUnge

Slänger i dig maten för att hinna med baren? Jag hinner knappt med barNen fast jag slänger i mig maten

(förlåt, jag var bara tvungen )

• Maria V

Hehe ja ibland blir det ju att man inte äter som man ska..

• TBS

Jag lärde mig nääästan att uppskatta kall mat och bränt kaffe när sonen var liten.

• Firstandhappy

hmmm vet inte vad jag gör för fel då...

Jag kan äta lunch med mina vänner flera gånger i veckan Jag går till frissan 1 gång i månaden Har nån som hjäler till att städa här hemma Får massage varje vecka Har alltid nya fina käder Har det rent och fint här hemma och jag är småbarnsförälder.
  • Firstandhappy

visst en kaksmula under mattan efter sonens fika och en kvarglömd handduk i soffan men det är iallafall rent och fint.

• Maria V
    Firstandhappy skrev 2008-09-23 21:13:10 följande:
    hmmm vet inte vad jag gör för fel då... Jag kan äta lunch med mina vänner flera gånger i veckan Jag går till frissan 1 gång i månaden Har nån som hjäler till att städa här hemma Får massage varje vecka Har alltid nya fina käder Har det rent och fint här hemma och jag är småbarnsförälder.
    Men helt ärligt så är det ju inte alltid så.. Visst har vi det fint hemma. Men vi har alltid leksaker över hela golvet när kvällen kommer.
  • Tulibul

här kan det ligga massor av saker på golvet
    otömda klädpåsar
    en degbunke som inte hunnit blivit urdiskad
    lera på hallgolvet
    och mitt i en mamma som tänkte "men herregud de var ju så fint nyss"

fem matglada barn, sju personers smutstvätt, bakning av 18 limpor i veckan + kvällskakor...nja..
    lever inte lyxhustru livet direkt...
    men det är verkligen något visst när man med denna bakgrund har lyckas fått allt i fint skick, barnen sover och man sätter sig ner, tar något gott ur kylskåpet och njuter och tänker "oh nu har jag en alldeles egen stund som bara är min...min...

för även om man kan känna sig rätt avundsjuk på de som har det lyxigt så kan de nog aldrig mäta sig med upplevelsen att "ha rott allt i land"...det känslan går icke att köpa, men är underbar att uppleva

• buffybus

förstår att det är full rulle med många barn.. hehe.. jag har 1 barn o tycker ibland inte att man orkar med allt hehe

sen vet jag en 5-barns mamma som verkligen inte gör nått alls.. ligger o solar och gör annat när hon har tid över fast att hela huset ser ut som om en bomb släppts där... men e ju deras bekymmer... 
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Counterfeit

Ja, det där ordet föräldraLEDIG kan man ju ifrågasätta.

Johanna med ögonstenarna Simon 041123 och Signe 070404
  • Maria V
    Counterfeit skrev 2008-09-24 10:40:28 följande:
    Ja, det där ordet föräldraLEDIG kan man ju ifrågasätta.
    Haha ja verkligen.. På lördag kommer jag att vara ledig då jag ska bort.. Ska bli så skönt att brya av lite å träffa annat folk några timmar..
  • Tulibul

sen vet jag en 5-barns mamma som verkligen inte gör nått alls.. ligger o solar och gör annat när hon har tid över fast att hela huset ser ut som om en bomb släppts där... men e ju deras bekymmer... 
    [/citat]

jaha är det därför jag inte fattat hur vissa människor kan ha massor av barn och ändå tycka att det inte är så jobbigt ?

• therese

Det handalr väl om att hitta en lagom mbitionsnivå helt enkelt.

Här hemma pendlar det mellan "fint" och "bombnedslag", som tur är har vår äldsta kommit i nån slags "hushållsålder" nu o älskar att plocka iordning o göra fint
    Men jag känner ju absolut igen det där "Men här var ju så fint nyss...!"

Känslan av att ha lekt o stojat med barnen på dan, lagat mat, så småningom nattat dem och äntligen få egentid är rätt skön. Men ibland vill man bara stänga av alltihop en stund o hämta andan!

• jenny99

Jag var en blandning när jag var föräldrarledig.
    Frissan varannan månad.
    Skönhetssalongen varannan vecka.
    Utekväll/natt med kompisarna varannan fre eller lördag.
    Fika och shoppa varje vecka.
    Massage en gång i månaden.
    Duschar,byter kläder och sminkar mig varje dag.

LYXIGT?He he..
    sen kunde jag även gå i fula kläder hemma.
    Knappt hinna äta.
    Stökigt.Ta hand om sjuka barn.
    Inte träffa kompisarna på en vecka pga sjuka barn.

Ibland betalade jag nån annan som dammsög med mera,då var det kris he he.

• therese

Har alridg unnat mig massage el skänhetssalong, frissan blir väl 1 gång i halvåret - i bästa fall.
    Kläder, nja... nån gång i månaden till mig själv, oftare till barnen.

Svar på tråden Lyxhustru