• Saga Carolin

Missfallsutredning men barn sedan innan: får man hjälp?

Ni som har drabbats av upprepade missfall och som har barn sedan innan (med samma partner): Har en missfallsutredning kunnat hjälpa er, vilken diagnos har ni fått?
    Vi har fått tid för utredning i november...men är det någon idé egentligen undrar jag.

• Svar på tråden Missfallsutredning men barn sedan innan: får man hjälp?
  • mirakelhopp

Hej

Vi har ett barn och 4 MF i bagaget. Är utredda och klara och många "ni har ju lyckats innan, så chanserna är stora" har kommit under resans gång. vi har dock inte lyckats någon gång. Idag genomgår vi vår andra IVF och väntar på resultat om en vecka. Kan bara önska er lycka till! Det är ju iofs alltid bra och kolla igenom det vanliga (sköldkörteln, autoimmuna sjukdomar, PCO, högt FSH o dyl.. Så man vet..

Lycka till i bebisverkstaden!

• Saga Carolin

Tack för svar! Jag vågar inte ha för stora förhoppningar. Vi kommer att få hjälp privat eftersom landstinget inte prioritera oss ännu. Om man har ett gemensamt barn sedan innan måste man ha försökt aktivt i TVÅ år inte som vi ett och ett halvt. Det hela känns lite absurt egentligen. "Återkom om ett halvår eller sök privat" var svaret. Då spelar antalet missfall ingen roll. Vi tänker göra undersökningen som vi bokat men om det blir aktuellt med IVF kommer vi nog att ställa oss i kö hos landstinget.

• sveamoder

Fy f-n säger jag bara!

Jag har 3 barn och efter sista missfallet vilket var det andra i följd så har dom varit så underbara.  Nu, är det 1 år sen till jul, som mitt sista missfall var.  Dom tar min längtan på allvar!  nu har det inte hänt varken bu eller bä sen dess........men mitt i allt så finns tron om att det är min kropp som vill vila efter 2 rätt täta graviditeter med underbara resultat....en, nu 3 1/2 årig kille och en 2 årig dotter!   jag borde ju va nöjd?

Här i vårat landsting börjar dom utredning efter 3 missfall.

Skickar lite goda tankar till dig om en förhoppning..

Svar på tråden Missfallsutredning men barn sedan innan: får man hjälp?