• Trolltrulsa

    Vart i Australien ska man bo?

    Hejsan jag och min sambo samt våran 1-åriga dotter planerar att studera utomlands eventuellt på Monash University omkring Victoria. Vart är lämpligt att bo med småbarn som inte är alltför dyrt men ändå med närhet till skolan? Hur barnvnligt är det där och finns det mycket andra svenskar däromkring? Hur fungerar det med bostad? Hyr man sånt? Barnomsorg etc? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Vart i Australien ska man bo?
  • Mosie

    detta ar en gammal trad, men du kan kolla upp vem sombor var, kommer inte ihag. Sjalv bor jag i Perth sa kan inte riktigt ge rad om melbourne. rakna med att dagis ar dyrt hursomhelst!

  • Mosie

    kom bara pa att dyrt kanske inte sager sa mycket ;) men har i Perth far man rakna med att betala cirka 70 dollar per dag eller 300 dollar per vecka (tror kursen ligger runt 5,6). Sa kring 1700 kr per vecka, men dagispriser varierar ganska sa mycket eftersom de oftast ar privata och drivs som ett profit making business. Sen maste man kolla sa man hittar ett bra dagis, de kan variera valdigt mycket i kvalitet pa varden ocksa sa att du vet. Ofta ar dagis som ar direkt kopplade till ett universitet ganska sa bra fran vad jag erfarat, sa kanske om Monash har sitt eget dagis for studenter och anstallda.

  • Monika33

    Hej 

    Vet inte om det blir forsent att svara dig nu. Men jag bor i Melbourne med mina 3 barn sedan 5 ar med makes oxa som jobbar pa Monash. Vi bor pa Docklands och ar ett helt fantastiskt omrade. Grant overall,Parker,bibbla,mataffar,Yarra River  och cykelvagar. Det kan vara ganska dyrt om man jamfor med dom andra suburbs. Annars kanske ni kan kolla upp om det finns nagra suburbs nara universitet. Caulfield ar bra med bra skolor. Sag garna till om du har fler fragor. 

Svar på tråden Vart i Australien ska man bo?