• SnipSnapSnut

Har ni fått blödning när ni inte ska av Trombyl??

Lägger denna fråga här för jag vet att en del av er äter Trombyl här. Jag har ätit Trombyl 75mg i några dagar utan att ha gjort blodprover och sådant. Jag bad om det och fick det med orden att "det är så lågt så det kan inte skada".

I fredags fick jag en klarröd blödning stor som en femkrona då jag torkade mig. Sedan inget mer. Jag slutade ta trombylen och har inte blött efter det. Jag ska inte ha mensen förns nu till veckan. Jag hade missfall förra månaden och vi har försökt direkt igen. Den lilla blödningen kom 9 dfagar efter jag tror jag hade ÄL...kanske var det så att ägget inte fäste och kom ut med den lilla blödningen? Eller kan det vara så att man blir så här lättblödande av Trombyl? Kanske kan Trombyl t.om göra det svårare för ägget att fästa??

Snälla svara ni som äter trombyl eller vet något.

Tack

• Svar på tråden Har ni fått blödning när ni inte ska av Trombyl??
  • Krusbär

Jag har inte ätit trombyl men varit med om att få liknande blödning under lutealfasen 2 ggr efter mf. I mitt fall var det nog att kroppen var i obalans efter mf eller att det var rester kvar. Men man kan väl blöda lättare om man äter trombyl? Hade du t ex haft sex innan?

Svar på tråden Har ni fått blödning när ni inte ska av Trombyl??