varför?????
..... Nä de e inte MINA barn som många skriver. O nä jag e inte deras mamma. MEN varför får jag inte lov att tycka om dem som mina egna? E de så fel?
..... Nä de e inte MINA barn som många skriver. O nä jag e inte deras mamma. MEN varför får jag inte lov att tycka om dem som mina egna? E de så fel?
Klart du får älska/tycka om dom som dina egna!!!!!
Jag har mina barn hos en bonusmamma... en av dom varannan vecka och jag hoppas hon tycker om min dotter (och sonen) som sin egen!!
Har en styvpappa sen jag va liten som alltid har behandlat mej som sin egen!!
Kramisar!!
Men det är väl klart att du får älska dem! Varför skulle du inte få det?
Klart man får älska sina bonusbarn.
Men jag tycker inte det är ok att kalla dem "mina" barn dvs sina egna för det är de ju inte,de har redan en mamma och en pappa och kommer aldrig att bli dina barn, däremot dina älskade familjemedlemmar.
jag har vuxit upp med en styvpappa, och visst var han min pappa och visst var jag hans barn. Jag har mött många som "förstår" att han är min pappa men också många som indirekt eller direkt ifrågasätter äktheten på vår relation! Det har varit mycket sårande att bli ifrågasatt på det sättet och det har krävt mycket energi. Om du och barnen upplever att de är dina barn så är de såklart det. Det är ju inte konstigare än att man har adoptivbarn. Och visst kan man ha flera mammor och pappor. Så är det i varje fall i min värld!
ABSOLUT INTE!
Man får älska sina bonusbarn,och man blir GLAD över att läsa att det finns fler "Bonusmammor" som gör det!
Att man inte är ensam om det,tyvärr läser man flertalet trådar här som gör man blir enormt LEDSEN över hur vissa "bonusmammor" skriver/säger/tycker. Men även över hur vissa biomammor inte kan acceptera bonusmamman, eller iallafall RESPEKTERA hennes del i barnens liv....
För egen del så har det avrit måååånga konflikter och drabbningar mellan oss vuxna. Men det går alltid att lösa,och numera har vi en fungerande kontakt och förösker hålla "vuxna" saker mellan oss så INGEN av barnen behöver se/höra det.
Stå på dej och va STOLT över att du KAN älska ditt/dina bonusbarn!
Beundransvärt verkligen!
Kram från en annan bonusmamma som älskar sina bonusar lika mycket som mina egna!
Det är klart att du får Älska / tycka om dina Bonusbarn som om det vore dina egna... För mig är alla barn värda att älskas och tyckas om, alla behöver kärlek, omvårdnad, omsorg, oavsett barn, ungdom eller vuxen... Min äldsta son 18år, hans kompisar säger att jag är deras bonusmorsa / extramorsa, för att jag bryr mig om dem och är som en extramamma / bonusmamma... Det tycker jag andra borde tänka på som inte bryr sig om sina barn när det blir problem av olika anledningar...Om du förstår vad jag menar?! Det är underbart när man får förtroende, uppskattning osv. och att man behövs, att man kan dela med sig, bland barn, ungdomar och vuxna...!
Klart att du får!!!
Det är jättebra att du har en bra relation till bonusbarnen ju!
Själv har jag det tvärtom och det kastas skit hej vilt här på FL för det, "du borde tänkt på det innan du blev kär i en man med barn sedan innan" "det är bara ett oskyldigt litet baaarn" "tyck om barnet eller dra därifrån"... ja, jag vet inte allt.
Alla känner olika och bara inte barnet behandlas dåligt så får man känna hur man vill anser jag, det finns en hel uppsjö av kvinnor som jag som ändå lever ett bra liv med sin man, TROTS att man önskade att barnet inte fanns då det är en ständig påminnelse om mannens historia samt ett livsprojekt som i allra högsta grad berör både drömmar och verklighet för en styvmamma.
Jag är jätteglad för din skull och det är ledsamt att inte alla känner som du, men alla är olika och det ska väl vara så.
Njut för böveln, bry dig inte om mig (hmmm... jag menar... andra ) som påpekar att barnen inte är dina.
Kram