• Ida86

Går längst möbler, blir 7 mån!

Vår son som snart blir 7 mån går nu längst med möbler. är detta inte väldigt tidigt?
    och jag vill minnas att när man börjat gå längst möbler så är det snart dax att börja gå..

jag blir lite rädd nästan så fort det går...

svara gärna på detta!

när börja era barn gå längst möbler och hur långt efter det gick de i stort sett själv?

• Svar på tråden Går längst möbler, blir 7 mån!
  • Känslan

Hehe min son började inte gå längs möbler förrän vid 1 års ålder.Han hade inte bråttom.Går inte än,15 månader nu.
    7 månader är nog ganska vanligt och vissa går längs möbler länge innan de börjar gå.

• En glad tjej

Jo, det är tidigt! Vår andra doter började också med detta tidigt, inan sju månader. Hon är åtta nu och stod själv ett par sekunder utan stöd igår.

• caspersmamma 08

det kan ändå ta ett bra tag innan dom går utan stöd mina var 11månader innan dom tog sina första steg utan stöd

• TheReLe

JApp, gjorde min första oxå, fast hon började inte gå själv förrän hon var 9-10 månader. Hennes far GICK vid sju månaders ålder..

• lowelinblå

Min son med, han började krypa vid sjumånader ungefär o sen dess så klättrar han o klänger och reser sig mot allt han stöter på. Även sånt då som inte håller för han o han går oxå längs möblerna. Men jag tror ändå det kan ta ett tag innan han går för han har inte riktigt balansen än att släppa taget och stå. Men kul är det, händer mer o mer för varje dag. Men samtidigt lite vemodigt då han blivit så "stor" så fort..

• J W

Tycker det låter helt normalt, efter egna erfarenheter.
    Men att gå längs möbler och gå själv kan dröja länge...

• Joje

Min son gick också längs möbler vid 7 månader, på samma dag som han började krypa!! Han tog sina första steg på egen hand vid 9 månader och gick obehindrat vid 10 månader!

♥ Liam 17/4-07 & Linn 12/7-08 ♥
  • sarismaris

Vår äldsta började krypa vid 6 mån+3 v. Började i samma veva att resa sig mot möbler och förflytta sig lite. Ställde sig upp själv utan att hålla i nåt vid ca 10 mån. Tog de första stegen 1,5 vecka innan 1-årsdagen, men var lite feg och försiktig och fortsatte krypa mer än hon gick.. Vid 13 mån vände det och hon gick hela tiden.

Towa 051125 & Ella 080413
Svar på tråden Går längst möbler, blir 7 mån!