• Sussie1975

2 st olika NAN 1 !!! ???

Såg igår när jag köpte NAN 1 på pkt, inte tetra, att den ena NAN 1 är mer för att hindra allergi och kostar 99:- det andra pkt var vanlig ersättning och kostade 55 :- pkt såg i övrigt likadana ut bara det att det stog på det ena att det var mer för att reducera risken för allergi. Då tog jag såklart det dyra, för man vill ju inte riskera något. Vad har ni?? nån som vet mer om dom olika pkt?

• Svar på tråden 2 st olika NAN 1 !!! ???
  • Jesster

Det är bifidus i "allergipaketet". Om bebisen är hård i magen eller har svårt för att bajsa kan man ge ett eller flera mål med bifidus istället för den vanliga ersättningen för att hjälpa magen.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Sussie1975

men vadå, man kan väll oxå ge den hela tiden?? som vanlig ersättning menar jag?

• Labrat

ja man kan ge den jämt om man vill men det behövs inte, den e ju trots allt nästan dubbelt så dyr. jag ger min plutt ett mål om dagen av bifidus varianten. är ju jämförbart med om du dricker proviva eller nåt liknande..behöver du ju inte göra till alla mål för att det ska ha effekt.. eller hur

• rockmind

Den "viktigaste" skillnaden vad jag har förstått är ju att man reducerar risken för allergi. Den ska vara ännu mer lik bröstmjölk enligt min BVC-tant.

• TheMilky

Jag har den dyrare, och den smakar som sagt var precis som bröstmjölk. Har den som tillägg. Det var den enda dottern klarade av eftersom hon fick otroligt ont i magen av de andra.

• TheMilky
    rockmind skrev 2008-09-19 21:09:17 följande:
    TheMilky: Så det är alltså olika smak på "NAN 1" och "NAN HA 1"?
    Ja, de andra tyckte jag smakade lite mer åt vällinghållet, medans NAN HA smakar bröstmjölk.
  • hjärta

Jag märker ingen smakskillnas på NAN1 och NA HA1, har testat själv. Och min dotter reagrerar inte olika på dem.
    Vi har kört HA en månad för att se om hon blir bättre i magen, men ingen skilland.

• Sussie1975

HA är mera för att reducera allergi-risken hos barn. Jag har 3 syskon till våran minsta och 2 av dom har allergi, så jag kommer klockrent köra den dyra varianten!!!

• Sussie1975
    Labrat skrev 2008-09-19 17:59:17 följande:
    ja man kan ge den jämt om man vill men det behövs inte, den e ju trots allt nästan dubbelt så dyr. jag ger min plutt ett mål om dagen av bifidus varianten. är ju jämförbart med om du dricker proviva eller nåt liknande..behöver du ju inte göra till alla mål för att det ska ha effekt.. eller hur
    Tänker inte på hård eller bra mage, jag tänker på allergirisken!
Svar på tråden 2 st olika NAN 1 !!! ???