• Scilla66

Ligger AVA kliniken i Riga långt från båtterimalen?

Hej!
    Min man och jag ska till Riga den 7 oktober klockan 15.00 för ett första besök. Jag har tittat lite på hur vi ska ta oss dit och först funderade vi på flyg från Stockholm men det kostar 1800/pers. Så nu har jag börjat fundera lite på om vi kan ta båten istället men vad tror ni om tiden?? Ligger kliniken långt från båtterminalen?? De sa att ett första besök skulle ta ca 1 1/2timme borde alltså vara klart 16.30 och båten går hem 17.30. Tror ni att man hinner??? Jag har redan ändrat dag och tid en gång så hellst vill jag inte ringa och be om att få ändra tiden igen.

• Svar på tråden Ligger AVA kliniken i Riga långt från båtterimalen?
  • hymafr

Hej! Jag har aldrig varit i Riga så jag har ingen aning om var båten lägger till. MEN jag skulle aldrig riskera en så tight marginal.
    Hittills har jag aldrig varit på ett enda läkarbesök någonsin (tror jag) varken i Sverige eller utomlands där läkaren faktiskt dyker upp i tid.

• hoppfull67

Den ligger centralt och taxi är billigt, tag en taxi det kan inte kosta mer än 100 kr högst tror jag.

• Bette

Hej,

Båtterminalen ligger inte långt ifrån. Var där på första besöket igår. De är mycket professionella där, man får mycket information. De tar blodprover också om det skulle behövas. Bra att veta är att ni måste veta er blodgrupp, kolla upp det innan. Taxichaufförer kan lura er i Riga så be de slå på taxametern samt kolla hur många lats det blir, en lats är 14 svenska kronor. 0,5 lats ska man betala per kilometer tror jag. Jag flög dit igår och tillbaka och då åkte jag shuttle buss till och från flygplatsen.

Lycka till

Hälsn

Bette

• Scilla66

Bette!
    Hur lång tid tog besöket ungefär??? Fick du veta något om hur lång väntetid det var för att hitta donator. Tack för tipset om blodgrupp, det har jag på en lapp hemma så då tar jag den med mig.

Hälsn
    Scilla

• Bette

Hej Scilla,

Jo det tog ungefär 1 och en halv timme. Väntetiden är mellan 3-4 månader. För oss är det ingen brådska om det tar längre tid gör det inget. Man måste ju godkänna donatorn själv innan själv processen med hormoner startar.

hälsn

Bette

• Igor

Hej
    Har själv gjort precis samma sak. Kryssning över både för första besöket, lämnande av sperma och även vid ÄD faktiskt. Blev klart billigare än att bo över i Riga. 3 kryssningar á totalt 1500 kr knappt vad en hotellnatt kostar ens.

Gång avståndet från båten är ca 10-15 min bara. Om du bokar tiden runt 13-14 det vill säga något tidigare har du ännu bättre om tid att hinna tillbaks. Brukar inte vara ett problem. Båten kommer in redan 10-11 på förmiddagen

Vid vårat första besök han vi göra hela stan dessutom förut besöket.
    Gick faktiskt tillbaks till båten efter ÄD till och med. OK enligt min dr där.

Svar på tråden Ligger AVA kliniken i Riga långt från båtterimalen?