• didda

Kraftig magsmärta och blödning- är det kört nu?

Testade plus för en vecka sedan efter min andra ivf. Har 2 ma med mig i bagaget. Idag började jag få ont i magen på eftermiddagen och smärtan har blivit värre och värre...känns inte som mensvärk utan mer som magknip...men smärtan kommer som i intervaller och är väldigt kraftig...känns mest på höger sida nu den senaste timman...har börjat blöda också....måste det vara kört eller finns det något, ynka litet hopp kvar? Får inte komma på vul förrän om 2.5 vecka eftersom kliniken menar att man ändå inget ser innan det...

Ringde sjukvårdsupplysningen eftersom jag är rädd för utomkvedes men fick rådet att ta en panodil ochc gå och lägga mig...visst...

Någon som haft såhär kraftiga smärtor, blödning men utan att det var missfall? PLEASE!!!!!!!!

• Svar på tråden Kraftig magsmärta och blödning- är det kört nu?
  • Lilo75

Åh jag önskar att jag kunde lugna dig, men jag vet att man kan ha småblödningar under graviditeten ....men det är ju de där intensiva smärtorna som man inte bör ha...

Jag håller tummarna för dig// Lilo

• Asalea

Jag vet precis vad du pratar om. Den där smärtan har jag haft i 5 dagar nu (värst på nätterna). Jag har legat o gråtit för att jag haft så ont. Den kommer och går i intervaller och vissa gånger är det outhärdligt.
    Jag ska träffa min läkare idag. Över telefonen sa han att han trodde att jag var gravid och att jag är väldigt överstimulerad efter allt. Det återstår att se! Jag har dock inga blödningar.

Kan tillägga att jag testade plus imorse efter första Ivf. Hoppas hoppas att dom små vill stanna hos oss!

• Vrinda

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga, Mom70. Ville bara säga att jag hoppas att allt går bra. Håller alla tummar jag har.
    Kram

• didda

Jag ringde kliniken idag (igår var det ju sjukvårdsupplysningen jag pratade med) och jag fick komma in till kliniken på direkten! Gjorde vul där man såg en hinnsäck men det är förtidigt att se om det fanns något /om det levde men det sa läkaren från första början så det oroar jag mig inte för (är i v5+2 bara). Det såg bra ut iaf och läkaren kunde utesluta utomkveds. Sedan togs ett hccg-prov och det såg också normalt ut. Nu betyder inte det att faran är över eftersom vi inte har något hcg-prov att jämföra med men det är ju bättre att det såg bra ut än det skulle se dåligt ut...

Nu får jag åka in på tisdag i nästa vecka för nytt vul och nytt hcg-prov och då kan man jämför a och se om hcg stiger som det ska. Så det känns ganska mycket bättre idag än igår.

• Lilo75

Vad skönt att det det fanns en hinnsäck, det kan ju var så att det var förtidigt att se nåt foster ju!! Jag hoppas ditt hcg har stigit massor till på tisdag ..//Lilo

• didda

Lilla Frun: vad gullig du är som tänker på mig!! Det har gått jättebra hittills! Idag har jag nämligen varit på vul igen och idag i v6+1 såg vi hjärtat slå på Pyret!!!! Helt otroligt...ett par mm stor och så ett hjärta....Wow liksom! Naturligtvis kan det hända mycket ännu men efter de smärtor + blödningar jag hade förra vecka trodde jag verkligen att loppet var kört så detta är en makalös bonus! Är SÅ lycklig!!! Fick ta nytt hcg-prov också men läkaren trodde verkligen inte det skulle vara några problem...OM det inte såg bra ut skulle dom höra av sig i eftermiddag annars är det nytt vul om 2 veckor att se fram emot (det vul som varit planerat ändå från början, innan blödningar och skit)

• LillaFrun

Åh vad roligt, grattis.
    Så skönt att allt såg bra ut
    Ska hållar tummar och tår för dig

Svar på tråden Kraftig magsmärta och blödning- är det kört nu?