Vad vägde era barn som föddes i v 36?
har dom lidit av detta eller har allt gått precis lika bra som för en som är född i v 40?
undrar även längd, gick förlossningen lika bra som väntat eller tillkom det komplikationer?
har dom lidit av detta eller har allt gått precis lika bra som för en som är född i v 40?
undrar även längd, gick förlossningen lika bra som väntat eller tillkom det komplikationer?
Vecka 36+2 föddes min lilla tös. Vägde 2225 gram och var 41 cm "kort". Allt gick bra och har gått bra efter det. Fortfarande kort till växten man det har hon väl fått efter mig! Vattnet gick spontant dagen innan hon föddes och blev igångsatt dagen efter för det var fullständig vattenavgång och lite fostervatten kvar.
min son föddes i vecka 35+6 och vägde 2445 g och var 45 cm. lill-grabben mår superbra! är idag 6 veckor och har gått upp till 4 kilo och 55 cm!
förlossningen gick väldigt bra. började med en liten blödning. när jag kom in till förlossning var jag redan öppen 5 cm, utan att jag kännt nåt, så jag hade tur =0) inga komplikationer alls!
Min flicka föddes i v. 35+1, vägde 2070g o va 44cm lång.
Hon blev 6 veckor i måndags och vägde då 3060 o va 51cm lång.
Förlöstes via igångsättning (m. mognadssalva för livmoderöppn.), men förlossningen i sig gick väldigt bra, födde vaginalt o snabbt gick d me. =)
Sen fick dottern komma till neonatal ca 20 min efter födseln.
Min dotter hade från början en känd blodbrist, så hon fick ett blodbyte o så, men amningen började fungera rätt snabbt o vi behövde bara vara kvar på neo i två veckor.
Sköterskan på bvc sa till mig att oftast har dessa barn (35-veckors-prematurer) "vuxit ikapp" till d "normala" när dem e runt 8-9 månader, även om d varierar d me.
Vår etta föddes i v 36, 3900 g! 50cm lång.
Seg förlossning och hon var infekterad efter den och vårdades på Neo men efter det har allt varit prima.
Vår Lukas föddes i v36 +2. Vägde 2910g och var 47cm lång. Nu är han 6 månader och ligger exakt på "normalkurvan", så han har växt ikapp sig ordentligt.
Förlossningen gick utan komplikationer, men dock lite för snabbt. (Hann inte öppnas 10cm och gick därför sönder en hel del, vilket var jobbigt tiden efter förlossningen).
Våra tvillingar är födda i V.36+2. Flickan vägde 2435g och pojken 2138g. Förlossningen gick bra, dock blev det en av varje (vanlig och katastrofsnitt). De har mått jättebra och vi blev utskrivna efter 2 veckor.
Vår Noah föddes i v 36+5 vägde 3310 och var 54 cm lång
Går hur fint som helst för honom, utveckling... vikt och längd så följer han sin egen kurva!
Förlossningen däremot var hemsk! Men finns ju även dom som har haft en superfib förlossning i v 36!
Emma föddes 36+4 3165g och 48.5 cm.
Vi fick stanna 5 dagar på BB för hon hade inte någon sugteknik.
Annars har allt varit bra.
JAG föddes en månad för tidigt och vägde 2740 gram och var 47 lång. Och jag är idag hur normal som helst