• Dorro85

Gör dom bäckenmätning?

Undrar om BM eller läkare gör en bäckenmätning automatiskt, eller om man får be om det?!
    Är ju såklart orolig att bebisen ska vara för stor (har graviditetsdiabetes) och de inte vet om den kan komma ut genom mitt bäcken.
    Är i vecka 25.

• Svar på tråden Gör dom bäckenmätning?
  • SIN74

Säg till bm att boka en läkartid. Jag fick två olika läkartider pga detta. Har flera i släkten vars barn fastnat rejält!

• Dorro85
    SIN74 skrev 2008-09-16 14:01:17 följande:
    Säg till bm att boka en läkartid. Jag fick två olika läkartider pga detta. Har flera i släkten vars barn fastnat rejält!
    jo, min systers barn var alldeles för stort men det kom de på EFTERÅT! så hon fick trycka ut en jättebebis. nu vet jag inte riktigt hur stor han var... och vet inte om det var pga storleken eller hennes bäcken.
    men jag ska boka.
  • SIN74

Bra att du bokar. Det tyckte de på förlossningen. De förstod min oro och de hade hela tiden koll även om två läkare sagt att allt var ok. Lycka till nu!

• Dorro85
    SIN74 skrev 2008-09-16 14:13:26 följande:
    Bra att du bokar. Det tyckte de på förlossningen. De förstod min oro och de hade hela tiden koll även om två läkare sagt att allt var ok. Lycka till nu!
    tack för svar :)
  • Familjen NybergElmér

Jag fick veta att jag har ett trångt bäcken (ingångsträngsel), när mitt första barn låg i säte. Nu står det med i min journal. Har fött fram två barn på normalt sätt efter kejsarsnittet, men jag kommer inte att kunna föda för stora barn.

• Dorro85

Familjen NybergElmér skrev 2008-09-16 18:39:29 följande:

Jag fick veta att jag har ett trångt bäcken (ingångsträngsel), när mitt första barn låg i säte. Nu står det med i min journal. Har fött fram två barn på normalt sätt efter kejsarsnittet, men jag kommer inte att kunna föda för stora barn.
    hoppas dom tar det på allvarligt att jag vill mäta bäckenet bara... man måste tydligen ha en anledning till allt idag. förstår inte varför dom inte gör extra kontroller av ex bäcken och GBS... man måste BE om det och det är ändå ganska allvarliga saker. varför inte göra alla tester när dom ändå håller på?? tror ingen blivande mamma blir arg för att veta att man mår bra eller att man har möjligheten!!!

jag ska be om bäde bäckenmätning och GBS odling. skiter dom i det, då ska jag försöka föra det vidare.
  • Familjen NybergElmér

Ja, på mig hade de säkert inte gjort någon bäckenmätning, om det inte vore för att bebben låg i säte. Då hade jag aldrig fått vetat att jag har ingångsträngsel. Det kan få hemska följder, om jag någon gång skulle få ett stort barn. Visserligen brukar de reagera snabbt på fl, om de märker att förlossningen inte går framåt eller att barnet får syrebrist. Men olyckor inträffar också, för att de inget vet om innan. Så stå på dig och kräv att få göra en mätning.

• Dorro85

Familjen NybergElmér skrev 2008-09-17 08:24:55 följande:

Ja, på mig hade de säkert inte gjort någon bäckenmätning, om det inte vore för att bebben låg i säte. Då hade jag aldrig fått vetat att jag har ingångsträngsel. Det kan få hemska följder, om jag någon gång skulle få ett stort barn. Visserligen brukar de reagera snabbt på fl, om de märker att förlossningen inte går framåt eller att barnet får syrebrist. Men olyckor inträffar också, för att de inget vet om innan. Så stå på dig och kräv att få göra en mätning.
    det ska jag verkligen göra!
Svar på tråden Gör dom bäckenmätning?