• midsommaräng

IVF och nytt jobb...

Hej,
    Börjar nytt jobb under min IVF behandling...någon med liknande erfarenhet? Trivs inte där jag är nu och resonerar som så att det är väl bättre att trivas och må bra om jag blir gravid än att gå och vantrivas...och blir jag inte gravid så slipper jag ju mitt nuvarande jobb...Känns ändå lite tufft med två förändringar samtidigt...Kan vara kul och höra hur ni andra resonerar.

• Svar på tråden IVF och nytt jobb...
  • Solkattan

Hej!
    Önskar att jag också kunde vara lika tuff som dig o byta jobb just nu... vantrivs som en liten blå.. :(.
    Ska nu i veckan påbörja behandling... (om allt klaffar).
    Har du nog med ork så tycker jag att du gör helt rätt... men visst det kan nog bli tufft. Önskar dig lycka till!

Solkatta - man är sin egen lyckas smed...

• midsommaräng

Jag känner mig inte så tuff men tack :). Har inte bestämt mig helt ännu men det lutar mot det nya. Väger fördelar/nackdelar just nu. Tråkigt att du vantrivs, hoppas du har bra kollegor, brukar hjälpa och ha ngn att ventilera med. Mina har slutat....:)

Lycka till du med Solkattan!

• Julia 79

Hej midsommaräng!

Jag är i exakt samma situation som dig! Jag börjde nytt jobb bara två veckor innan jag börade med sprutor. Det är jobbigt för man vill ju inte berätta för alla vad man håller på med. Sen vill många att vi ska gå ut och ta ett glas vin osv men jag vill inte att de ska börja misstänka att jag är gravid och ställa massa frågor eftersom jag inte får dricka. Jag berättade för min chef och en kollega när jag skulle på ÄP, men det var pinsamt eftersom jag knappt känner dem. Alla andra undrar väl varför jag kommer och går lite då och då med konstiga bortförklaringar.
    Men jag tycker som du, jag vill trivas på jobbet och jag har ett bättre jobb nu än innan så det får det vara värt.

Kämpa på!! Hoppas det går bra med din IVF och att du snart är gravid!

Svar på tråden IVF och nytt jobb...