• Miraklet09

jaha?

Allt står just nu stilla

Jag skulle till operationen på onsdagen, tog tåget på morgonen till Mamma till staden jag bodde i innan, ganska tidigt, trött och hungrig, fastade sedan 24.00 som de, på operation berode mig till.. sagt och gjort..
    jag kom dit, var inte så nervös, bytte om till fula sjukhus kläderna, väntade och väntade ca 30min, sedan kommer sköterskan och en doktor, han skaka hand, presnterar sig och förklarade att dem hade en operation som tog längre tid än förväntat, dem skulle försöka att priotera mig på fredagen alltså 2 dagar senare..

Jag försökte att koppla av, mamma och jag åkte shoppade loss på gekås på torsdagen (dagen efter), som vi ändå tänkt göra... helt ovetandes om jag fick en tid eller inte dagen efter... fredagen alltså, ja ringde snabbt operationen och fick som svar att ja skulle vara där tidigt morgonen därpå, var bara att bita ihop och verka glad, fast ja var skit rädd för sövningen och sprutorna och allt det där

Jag trodde att dem skulle hitta endometrios som min syster och mamma har...
    Men dem hittade ingenting sånt, dem sa allt såg super bra ut livmordern äggledarna ja allt, nu har jag genomgått titthålet som dem sagt så länge som ja stått i kö för, men utan svaret jag behövde..

vet inte om ja ska vara oroad eller lättnad, medicinenerna hjälper inte på mig längre,
    fast jag gick ner i vikt fungerade inte mensen eller ÄL av sig självt..
    fast jag gick ner i vikt fungerade inte medicinerna..
    vad är det frågan om, frågorna växer sig större..

jag börjar tappa tron och hoppet

beklagar inte att ja genomgått titthålet, nu vet ja att min sprut skräck är över, att bli sövd inte är så farligt och nu vet jag hur det är att vara onormal efter en operation, nu vet jag hur min kropp fungerar efter sådana här påfrestande sitationer

jag har även innan sommaren gemomgått kontrast rönken trots gyn sa det var helt ok, fri passage förutom i slutet, så tappade jag inte hoppet..

men nu ha ja bara min envetna pco-s och känner mig lite ensam pg detta..
    ingen anann i min släkte som ja vet har detta trots som mig övervikt..

jag börjar känna musten tas ur mig, folk tjatar igen om att gå ner..
    men ja gick ner, det hjälpte ju inte, bevisade det ju.. tillomed doktorn sa  det..
    jag trivs som jag är, delvis, men allt folk säger ¨påverkar mig

ja vet fortf inte om ja ska skratta eller gråta..
    vad ska jag göra??

ska ja prata mednågon om detta???

jag vågar/orkar inte ha sex denna cykeln efter operationen dels för ja fortf har plåsterna kvar från operationen och blodiga och det att det inte är lockande att ha sex just nu, vill inte helt enkelt, inte sambon heller..
    trots att man ska ig köra på, eftersom ja hade tur att inte få så ont....
    men ändå???

vad ska jag göra, säga tänka eller ens känna???

ska ja vara glad dem inte hittade något
    ska jag förbereda mig för adoption, trots ja inte får adoptera på flera år
    jag var så förbered på dem skulle hitta något..
    'men nu när allt var ok, vad gör man då???

ahh alla tankarna bara snurrar, någon som vart om de samma

vet ja inte skriver redigt bra, så ni förstår, pg min dyseilsil och skit..
    och min ängslan att skriva av mig..
    men hoppas ni försdtår lite av mitt inlägg iaf..

E
  • Svar på tråden jaha?
  • Miraklet09

Jag är iaf glad att dem inte hittade något. kanske ska hålla fast i tanken att de kanske var blockeringar men att dem spolade bort dem på titthålet?

E
  • Dollars matte

Vad skönt att de inte hittade något! Då är det i alla fall ett problem mindre att lösa, ett hinder mindre att ta sig över. Och så fick du bevisa för dig själv att du klarar så stora prövningar! Du är jätteduktig som klarade av det trots att du var så rädd innan!

När det gäller vikten så hjälper det ju inte för alla att gå ner men det vet man ju inte förrän man har provat. För vissa kan det räcka med ett par kg, andra behöver gå ner 20 innan det märks, och som sagt en del kan gå ner hur mycket som helst utan att det gör någon skillnad. Det gäller också att försöka hålla vikten stabil och inte pendla för mycket upp och ner, ibland kan det ta en liten stund innan resultatet visar sig. Så häng inte upp dig på det, tänk på att resten av din kropp faktiskt mår bättre av att inte ha för mycket övervikt!

Nu måste du väl få träffa din läkare snart igen och diskutera fortsättningen, vad ni ska göra nu när allt såg bra ut på titthålet?
    Jag tror också att du skulle behöva prata med någon som vet hur man kan må och vilka tankar man har när man håller på med utredning och behandling och sånt. Det brukar ju finnas en kurator på kliniken som man kan boka tid hos, det vore kanske bra för dig att göra det? Det är bra att skriva av sig här på FL också, men ibland måste man också prata med någon.

Tänker på dig tjejen, och kom ihåg att varje dag som går faktiskt är ett steg närmare målet, även om det inte känns så just nu!
    Kramar!

Gift dig inte för pengar, det är billigare att låna dem
  • Miraklet09

Dollars matte skrev 2008-09-14 22:19:49 följande:

Tack så mycket

Ja precis, ett steg närmare varje gång...
    JO därav att dem gav mig hjälp pg dem såg att ja gick ner 18kg och jag pendlar inte längre i vikten, står typ stilla mellan 3-4 kg innan mens och ner dem igen efter mens, så pågår det nu ett tsag medans jag sedan rasar i ansikte och mage och lår och allt i omfång, helt sjukt..

Jag ska få den gyn jag itne trivdes med, eftersom min gyn tydligen helt plötsligt utan förvarning är tjänsteledig :-/
    det känns lite sådär, men bara att svälja och ta emot likaså

Jag pratade med kuratorn på sjukhuset men hon var så fruktansvärt negativ och defensiv mot min sambo och bokstavligen försökte hon få honom att må dåligt för att stanna hos mig som övervikt och barnlös osv, jag mådde dåligt efter det, jag nöjer mig med kuratorn på skolan, hon ger mig stödet jag behöve

tack åter igen..

nu återstår att se i veckan vad gyn beslutar för fortsatt behandling, hoppas att dem väljer rätt, ja verka inte vara lätt stimulerad.. krama

• Miraklet09

Idag var ja och min man på läkarn, sjuksköterskan ska be doktorn skicka med ett recept på mina sprutor, hoppas jag att ja får mens i veckan
    Hihi, spännande det ska bli...
    fick testa sprutan lite med
    hahaha men fick ej sticka mig idag, hehe de glömde vi i all hastighet..
    hua vad dyra sprutorna är :-/

jag hoppas ja kommer klara av att ta dem själv

E
Svar på tråden jaha?