• Myzz81

Känd donator?

Är det någon som vet vilka kliniker som gör behandling med känd donator?
    När jag har varit i kontakt med ava-kliniken i st petersburg så sa de att detta var möjligt. Men när jag ställde samma fråga till ava i Tammerfors sa de att ava-klinikerna endast gör behandling med okänd donator. ?!?
    Sverige för mig är uteslutet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 09:06
    Jag har alltså en äggdonator som jag vill använda mig av!!!

• Svar på tråden Känd donator?
  • ZXC

Hejsan

Men det kan ju inte stämma för jag har gjort två och ska snart göra mitt tredje ÄD-försök med känd donator (min syster) på just AVA-Tammerfors! Jag går hos Liisa Häkkinen.

De flesta där är ju inte helt perfekta på svenska så det kanske har skett något missförstånd!... Eller kanske är det ok bara för att det är min syrra?... Försök igen om det är där du vill göra det!

Vet iallafall att i Danmark är det inte ok med känd donator. I Riga var det inte ok med min syster som donator. Vad det gäller annan känd donator vet jag inte...

Lycka till!

• Myzz81
    Svar på #1
    Tack.

Vi ska åka till St Petersburg på söndag, så nu känns det lite mer hoppfullt om att få den behandling jag helst av allt vill...

Jag lever med en Fru, och det stoppar många vägar för mig...

Men då får vi se om de gör den behandlingen de sagt, fast jag lever med en tjej.
    Men har samma problem som alla andra i ivf- och ÄD trådarna (efter tre års försök med ivf).

Lycka till på nästa försök!!!
  • hymafr

Hej Myzz81!

Jag har själv varit i St Petersburg. De har alltid okänd donator om man som jag gör en embryoadoption.
    Men jag kan tänka mig att de accepterar att du har en egen donator. De är inte så inskränkta som här i Sverige. Jag tror tex att de har PGD med könsselektering (där du kan välja pojke eller flicka. Kostar extra).

Jag är straight, men ensamstående. Det är aldrig någon som frågat efter min sexuella läggning. Kanske din fru kan ta ett steg tillbaka under behandlingens inledande skeden (innan konstaterad graviditet och givetvis bara utåt sätt inför läkare och sköterskor) för att "öppna" fler dörrar för er?

Om det är din fru som är äggdonatorn så kanske ni kan kalla henne för din kusin (om ni har samma efternamn) eller bästa kompis?

Lycka till och hoppas att det blir ett (eller flera) barn i slutändan.
    Läkaren i St Petersburg är för övrigt väldigt rar och hjälpsam.
    Verkar också väldigt kunnig.

• Myzz81
    Svar på #3
    Det börjar kännas som att de är bra att prata med däröver!
    Man är ju så otroligt nervös nu första gången, hitta dit, förstå dem osv. osv.
    Men nu är det nära och frågorna blir snart besvarade. Åker ju på söndag...
    De vet vilken livssituation vi har, men de verkar inte besvärade över det, det känns ändå bra!!

Tack
Svar på tråden Känd donator?