• lillalillalillamysan

Vad ska jag göra med min kryddhylla?

Flyttar in i min nya lägenhet på måndag. Det är ett trist standarkök som jag inte har råd att byta. Skall försöka liva upp det lite och bl a byta bänkar för att få det lite varmare. Men, mitt stora problem är att det sitter en kryddhylla ovanför fläkten. Ni vet en sådan där med små hyllor.

Jag tycker att den är så hemsk. Är det någon som har några förslag på hur jag kan "förvandla" den? Ska jag måla, sätta dit andra burkar, spika för den??? Alla förslag mottages mycket tacksamt!

• Svar på tråden Vad ska jag göra med min kryddhylla?
  • trollmammsis

spika för den får du väl inte? tar man inte bort den för att komma åt bakom??  jag vill också ha tips.. har också en ful sån.. har inte kryddor i min men det är iaf fult

• lillalillalillamysan

Se där vilken tur att jag frågade Hade ingen aning om det. Okey, då skall jag inte spika igen den i alla fall.

trollmammsis skrev 2008-09-12 12:16:48 följande:
    spika för den får du väl inte? tar man inte bort den för att komma åt bakom??  jag vill också ha tips.. har också en ful sån.. har inte kryddor i min men det är iaf fult
  • Nenne 71

Det måste väl vara okej att spika på en platta så länge som man iallafall kan öppna själva skåpet? Är det för det första öppningsbart?

• annca

Nej, den får inte fästas, den är liksom skåpsluckan till fläktmekaniskmen/fläkttrumman...

Jag hade i mitt förra kök en vanlig kökslucka för där, och DET om något var fult... Och fruktat opraktiskt. Jag ville ha en kryddhylla för att ha alla mina 50 kryddburkar lätt åtkomliga istället för att behöva rota i en låda eller ett skåp varje gång.
    Så mitt tips är att fylla hyllan med kryddburkar från samma kryddserie. Praktiskt!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Fru Indosaurie
    trollmammsis skrev 2008-09-12 12:16:48 följande:
    vi har aldrig haft öppningsbara kryddhyllor, jag har bara sett det en enda gång hemma hos en kompis.
    spika du om den inte är öppningsbar det är väl bara att ta bort när du flyttar
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • trollmammsis
    Nenne 71 skrev 2008-09-12 12:21:04 följande:
    Det måste väl vara okej att spika på en platta så länge som man iallafall kan öppna själva skåpet? Är det för det första öppningsbart?
    ja På skåpet ja   men om det går att öppna fär man väl inte spika IGEN det?? 
    Fru Indosaurie skrev 2008-09-12 12:22:36 följande:
    vi har aldrig haft öppningsbara kryddhyllor, jag har bara sett det en enda gång hemma hos en kompis. spika du om den inte är öppningsbar det är väl bara att ta bort när du flyttar
    jo dte har vi... hur vi har nu har jag inte ens tittat efter.. men jag antar att det är det för att komma åt fläkten..

öppningsbara, egentligen utdragsbara. man drar ut den, precis som med spisar..typ
  • lillalillalillamysan

Tack! Ok, så då är ett bud att spika igen den.

Är det någon annan som har något förslag - gärna något originellt så folk tänker att, aha - kan man använda en kryddhylla så...!

• annca

Hmmm... Varför är den hemsk?

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • MyFine

Går det att ta bort själv hyllplanen? Isåfall kan du ju sätta upp nån snygg vaxduksaktig (avtorkbar) tygbit där, så blir det som en tavla

Svar på tråden Vad ska jag göra med min kryddhylla?