• Jenny nära 30

Namnet Dante!!!

När jag födde min son April 07 så valde jag det ovanliga namnet Dante, nu kryllar det av dem , någon här som har en son vid samma namn? Funderar även på att skaffa barn igen snart och har namnen Nova eller Birk, vad tycks? Kul att se vad andra tycker....

• Svar på tråden Namnet Dante!!!
  • caroline 32

Vi hade Dante som namn när vi skulle få barn juni -07, men det kom en liten dotter som heter Myra. Om jag skulle få en son så blir det nog en Dante, det är så fint ! Men jag har oxå noterat att det blivit vanligare.

• VMK

Grannar som döpt sin son till Enzo.... Visade sig sen när han började dagis att en till i samma grupp också hette det, samma stavning också....

Vill man vara unik ska man ta topp 1 på förra årets namnlista känns det som ibland...

• Jenny nära 30

*s*, ja det kan ju vara en teori.. Enzo är nog rätt ovanligt annars.

Myra, fint namn

• hammarby

Jag har en Dante som föddes i oktober-07! Fastnade för det efter att ha sett programmet Söderlund&Bie på tv. Hennes son heter så. Blev totalt kär i namnet!

Vet inte om Dante är så vanligt egenligen, är det det? Än så länge har jag inte stött på någon mer med samma namn..

EDDIE 060913 DANTE 071019
  • Jenny nära 30

Jag har en i min mammagrupp som också har en son som heter Dante, liten värld

• Wenjen

Jag har en son som heter Dante, född 2004. Han har en annan pojke på dagis som också heter Dante och är född samma år. Hade nog inte hört någon som hette det (förutom den historiska Dante) när vi gav vår son det namnet men nu har jag också hört flera. Det hade väl tagits sig in på 100-topplistan i år tror jag.

Fint är det hur som helst

• Jenny nära 30

Jepp, håller med dig

• Jenny nära 30

Men vad tycker ni om namnet Birk då? Kan vara svårt att tycka om eller?

• hammarby

Birk är inget namn jag skulle välja. Men det viktigaste är ju vad du/ni tycker!

EDDIE 060913 DANTE 071019
  • Losam

Det fanns 1 jan 08 ca 1300 Novor och 648 dantes i sverige som har det som förnamn. (enligt statistiska centralbyrån)

Min son Dante föddes juli 06 då hade jag aldrig hört det, förutom i historiebökerna. Andra sonen heter Djamil finns 3 i sverige!

Svar på tråden Namnet Dante!!!