Hjälp från gravida eller föräldrar!
Hej! nu när jag och min sambo planerar att skaffa barn är de såklart tusentals frågor som rör sig i huvudet på mig. Skulle bvara jätteglad om någon kanske ville hjälpa mig med några av dem, angående graviditeten! Jag jobbar som andrahands ansvarig på ett café, vilket innebär en hel del stress och springande. Är de någon som har erfarenhet av att ha jobbat med liknande jobb under graviditeten? hur var de? Har ni några tips om hur man kan varva ner imellan åt på jobbet? jag har jobbat länge inom branchen och kan hantera stress bra, men jag är rädd för hur bebisen kommer tycka om det. Det andra jag har funderat på är en sak angående mat och dryck. Nu när jag har slutat med p-piller funderar jag på att sluta dricka alkohol (dricker nästan inget alls) och sluta äta den mat som gravida ska undvika direkt. känns det överdrivet? ska jag leva och äta som vanligt tills jag känner gravidsymtom istället? Hoppas någon kan hjälpa mig! :) Skulle gärna för övrigt vilja ha en mamma i min ålder eller en gravid i min ålder att bolla lite tankar med!