• Zazla

Kan mamma amma mitt barn?

Min mamma är ju gravid samtidigt som jag. Hon har bf 1/9 och jag har bf 2/12, det är alltså tre månader mellan oss. Häromdagen sa min kompis att: Gud vad praktiskt, då kan hon ju amma ditt barn när hon passar det.

Blä! var min första reaktion, jag tyckte att det lät jätteäckligt. Reagerar jag för starkt? Är det inte så äckligt egentligen? Usch ,jag tycker att det känns konstigt, är jag känslig eller hur hade ni resonerat?

(För er som undrar: Jag är 23 och mamma är 43, hon var alltså 20 när hon fick mig och nu fick hon för sig att det var en bra ide att skaffa barn igen...)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-30 17:43:31:
    Tycker ni att det är bra/dåligt så skulle det vara väldigt intressant att få en förklaring på varför.

• Svar på tråden Kan mamma amma mitt barn?
  • biomedbonus

ja egentligen är det väl inget konstigt hon har ju ammat dig känns nästan lite skummare om du skulle amma din lillasyster (vadå snacka om dubbel moral

• Julianna

Spontant tycker jag det låter skumt. Hade jag aldrig fixat kan jag säga. Men alla är ju olika. Kram

• izzzaaa

ok..min kompis fick barn å hennes mamma också med två veckors mellanrum och de ammade varandras barn..såg ju konstigt ut måste jag säga å lite kräkvarning så men det är väl upp till var å en.känns som att mjölken man har är speciell endast till sitt eget barn men alla e vi olika lycka till i vilket fall som helst.

• S vali s

Klart att hon kan...

Själv är jag dock så fånig att jag tycker att ammningen är så "intim" att jag inte skulle vilja att någon annan ammade mitt barn, har ochså mycket svårt att tänka mig att amma någon annans barn - men det är jag det, om andra tycker att det fungerar för dom så ser jag inge fel i det.

• ung5barnsmamma

Man ska inte amma varandras barn.. Din mjölk är till för ditt barn..

kolla med bim får ni höra..

• Zazla

biomedbonus: Ja på det hållet har jag inte ens tänkt! Nä det skulle nog vara knäppare, av någon konstig anledning. Fast jag har inget riktigt argument till varför det skulle vara så knäppt. Folk säljer ju sin bröstmjölk liksom...

• lynnie

mmm njaa jag skulle inte vilja att min mamma ammade mitt barn, inte heller skulle jag vilja amma dottern barn om hon skulle få samtidigt hon e 18 så det skulle ju inte va helt omöjligt att vi skulle fått samtidigt ...vet inte men jag skulle nog tycka det kändes VÄLDIGT konstigt *L* men det e min uppfattning.

• Zazla

4barn: Jo så kan jag också tänka men som jag skrev tidigare så finns det ju kvinnor som har mycket bröstmjölk som säljer den. Så att SÅ farligt kan det ju inte vara.

• JsN

4barn, även djur diar ju andras ungar, varför skulle människan vara så speciell? I alla tider har det ju funnits kvinnor som har haft möjligheten att amma andras barn. Huruvida man tycker det är rätt ur känslomässiga perspektiv är en sak, men du antyder att det på något vis skulle vara farligt. KAn du utveckla det?

• mammy

Fast det är ju jätte bra då får barnen skydd från två olika håll fastän det är inom familjen. bra mot sjukdomar osv.

Svar på tråden Kan mamma amma mitt barn?